Prowadzona na wyszukiwarce NetSprint.pl kampania charytatywna dla Krajowego Centrum ds. AIDS zdobyła złoto w Polskim Konkursie Reklamy KTR 2007. Nagrodę otrzymała agencja Arc Worldwide Polska, Leo Burnett Group, a tytuł kampanii to “AIDS search engine protection”.
Polski Konkurs Reklamy organizowany jest od 2004r. jako podstawa działalności statutowej Klubu Twórców Reklamy. Formuła konkursu jest bardzo otwarta, obok kategorii reklamowych znajdują się w nim kategorie warsztatowe, Design, Active Advertising, Nowe Media i inne, których konieczność powstania dyktuje zmieniający się rynek komunikacji marketingowej.
Tegoroczna edycja Konkursu przeprowadzona została na przełomie lutego i marca. 23 kwietnia natomiast odbyła się uroczysta gala na której ogłoszone zostały wyniki konkursu we wszystkich 12 kategoriach.
W kategorii Nowe Media REKLAMA ONLINE złoto otrzymała kampania przeciw AIDS „AIDS search engine protection” dla Krajowego Centrum ds. AIDS przeprowadzona na wyszukiwarce NetSprint.pl, przez agencję Arc Worldwide Polska, Leo Burnett Group. W tym roku było to jedyne złoto w kategorii nowe media. Nagrodę odbierał pomysłodawca kampanii – Dyrektor Kreatywny Arc Warsaw Rafał Górski, ktory tak relacjonuje swoja przygodę z kampanią:
„Kąpiących się pod prysznicem nachodzą różne myśli. Miałem to szczęście, że pewnego marcowego poranka w trakcie tej czynności przyszedł mi do głowy pomysł, by ludzkie myśli nieokrzesane nie tyle okrzesywać, co zabezpieczać w imię słusznej idei. Choć nie była to wanna a prysznic, chciałem krzyknąć Eureka, lecz powstrzymałem emocje, bo mieć pomysł to jedno, a móc go zrealizować to drugie. Na szczęście są ludzie otwarci, chętni do współpracy, których nie przeraził chociażby fakt, że do realizacji pomysłu konieczne były modyfikacje programistyczne w wyszukiwarce. Takimi ludźmi okazali się pracownicy NetSprint.pl, którzy z godną podziwu prędkością zareagowali na nasze zapytanie. Dwa dni później reklama była gotowa.”
Kampania charakteryzowała się bardzo oryginalnym konceptem. Na czas trwania kampanii „zabezpieczone” zostały wszystkie strony o tematyce erotycznej. Opieka polegała na tym, że po wpisaniu w wyszukiwarce słowa kluczowego takiego jak ‘sex’, ‘anal’, ‘oral’, ‘porno’ oraz ‘fuck’, w wynikach wyszukiwania znalezione słowa zostały opakowane małymi prezerwatywami. W ciągu kampanii na NetSprint.pl „zabezpieczonych” zostało 8 mln stron zawierających słowa „sex”, „anal”, „oral”, „fuck” i „porno” nie wpływając jednak na treść i linki prezentowanych stron.
Jednocześnie obok listy wyników pojawiał się button Krajowego Centrum ds. AIDS linkujący do strony internetowej Krajowego Centrum.
Przykład prezentacji reklamy
Wybór rodzaju kampanii był naszym zdaniem dobrze dobrany do grupy odbiorców, która może charakteryzować się wysokim poziomem ryzykownych zachowań. – Mówi Dorota Olszewska z Krajowego Centrum ds. AIDS. – Ponadto główne założenie kampanii pozostało w zgodzie z najnowszymi badaniami w dziedzinie profilaktyki HIV/AIDS oraz rekomendacjami międzynarodowymi. Cieszy nas fakt, że kampania umożliwiła rozpropagowanie naszej strony internetowej www.aids.gov.pl wśród użytkowników wyszukiwarki NetSprint.pl.
Więcej informacji o Polskim Konkursie Reklamy i pozostałych nagrodzonych: www.ktr.org.pl/index.php?pageid=5&lang=pl&id=305
Linki do „zabezpieczonych” stron:
www.netsprint.pl/serwis/search?q=sex
www.netsprint.pl/serwis/search?q=fuck
www.netsprint.pl/serwis/search?q=porno
www.netsprint.pl/serwis/search?q=oral
www.netsprint.pl/serwis/search?q=anal