Wiadomości branżowe

Technologia paliwowa Shell V-Power Diesel po raz trzeci zwycięża na torze Le Mans

16 czerwca 2008: Już po raz trzeci z rzędu paliwo wyścigowe Shell V-Power Diesel dowiozło zwycięski zespół Audi na pierwsze miejsce 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Ostatnie zwycięstwo udowodniło, że siła oraz wydajność technologii Shell V-Power nie mają sobie równych.Po raz pierwszy w historii wyścig Le Mans wygrał samochód z silnikiem Diesla w 2006 roku. Rok później Audi R10 TDI powtórzyło ten sukces i zwyciężyło raz jeszcze ten morderczy wyścig.Dzięki sile i wydajności silnika Audi, wzmocnionej paliwem Shell V-Power Diesel, kierowcy Tom Kristensen, Rinaldo Capello i Allan McNish przejechali w ciągu doby 381 okrążeń.   Pierwszy raz w historii wyścigu Le Mans wykorzystane zostało biopaliwo drugiej generacji. Tegoroczne zwycięstwo dowodzi roli wyścigu, jako pola testowego dla nowych technologii oraz paliw innowacyjnych, w tym także biopaliw. Shell V-Power Diesel zawiera także paliwo syntetyczne GTL (Gas to Liquids - technologia upłynniania gazu), pochodzące z naturalnego gazu, co zapewnia bardzo czyste i wydajne spalanie.Shell zademonstrował swoje zaangażowanie w stały rozwój paliwa o obniżonej emisji

16 czerwca 2008: Już po raz trzeci z rzędu paliwo wyścigowe Shell V-Power Diesel dowiozło zwycięski zespół Audi na pierwsze miejsce 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Ostatnie zwycięstwo udowodniło, że siła oraz wydajność technologii Shell V-Power nie mają sobie równych.

Po raz pierwszy w historii wyścig Le Mans wygrał samochód z silnikiem Diesla w 2006 roku. Rok później Audi R10 TDI powtórzyło ten sukces i zwyciężyło raz jeszcze ten morderczy wyścig.

Dzięki sile i wydajności silnika Audi, wzmocnionej paliwem Shell V-Power Diesel, kierowcy Tom Kristensen, Rinaldo Capello i Allan McNish przejechali w ciągu doby 381 okrążeń.  

Pierwszy raz w historii wyścigu Le Mans wykorzystane zostało biopaliwo drugiej generacji. Tegoroczne zwycięstwo dowodzi roli wyścigu, jako pola testowego dla nowych technologii oraz paliw innowacyjnych, w tym także biopaliw. Shell V-Power Diesel zawiera także paliwo syntetyczne GTL (Gas to Liquids – technologia upłynniania gazu), pochodzące z naturalnego gazu, co zapewnia bardzo czyste i wydajne spalanie.

Shell zademonstrował swoje zaangażowanie w stały rozwój paliwa o obniżonej emisji CO2 poprzez wprowadzenie domieszki BTL (technologia: Biomass to Liquids) do paliwa wyścigowego Shell V-Power Diesel wykorzystanego podczas tegorocznej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Niewielka ilość, biopaliw drugiej generacji została dodana do paliwa wyścigowego Shell V-Power Diesel wraz ze stosowanym już wcześniej komponentem GTL, który obecnie produkowany jest na skalę komercyjną i wykorzystywany w paliwie Shell V-Power Diesel od roku 2006.

Paliwo Shell V-Power Diesel powstaje w oparciu o rozwiązania technologiczne stworzone na potrzeby 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Jest ono dostępne już na około 7 000 stacji benzynowych w całej Europie.

Dr Ulrich Baretzky, Szef Działu Technologii Silników w Audi Sport powiedział: “Kluczowym elementem sukcesu Audi R10 TDI podczas Le Mans jest pewność, iż posiadamy właściwe paliwo, aby zapewnić więcej mocy przez dłuższy czas dla naszego samochodu.  Shell V-Power Diesel jest niezbędny do odniesienia sukcesu Audi Sport podczas Le Mans.”

Źródło Shell. Dostarczył netPR.pl
A to już wiesz?  "Zdobądź lodowiec z Generali” - Generali ogłosiło konkurs fotograficzny dla swoich klientów

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy