Data publikacji: 2015-06-09
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: TakeTask – pierwsza polska usługa crowdsourcingowa do badań rynku
Kategoria: BIZNES, Handel
TakeTask to pierwsza polska usługa, która wykorzystuje crowdosurcing do badań rynku. Gwarantuje ona firmom rzetelną weryfikację zleconych zadań w bardzo krótkim czasie. Mogą z niej skorzystać m.in. producenci, sieci handlowe, agencje badawcze oraz merchandisingowe.
TakeTask to pierwsza polska usługa, która wykorzystuje crowdosurcing do badań rynku. Gwarantuje ona firmom rzetelną weryfikację zleconych zadań w bardzo krótkim czasie. Mogą z niej skorzystać m.in. producenci, sieci handlowe, agencje badawcze oraz merchandisingowe.
Klientem TakeTask może być każda firma, która potrzebuje szybkiej informacji zwrotnej z rynku i która jest zainteresowana audytem ich placówek handlowych, badaniami dotyczącymi sprzedaży, dystrybucji, asortymentu, wyglądu półek z towarami, ekspozycji promocyjnej, cen czy zachowania pracowników wobec klientów. Aplikacja na smartfony TakeTask służy nie tylko firmom usługowym czy produkcyjnym, ale również może być pomocna dla samorządów, które dzięki niej otrzymają informację, jakie problemy należy szybko wyeliminować.
TakeTask posiada także usługę monitoringu nośników outdoorowych typu billboard oraz ofert witryn sklepowych. Umożliwia ona weryfikację zarówno własnych działań reklamowych, jak i konkurencji. Dzięki aplikacji klienci mogą teraz otrzymać informacje na temat monitorowanych billboardów prezentujących produkty wraz z ceną. Obecnie monitoring obejmuje 24 miasta w Polsce, w tym wszystkie wojewódzkie, oraz 27 sieci detalicznych. Na specjalne życzenie klientów badanie może być przeprowadzone również w sieciach lub miastach, które do tej pory nie znalazły się na liście monitoringu.
Obecnie pracuje 2500 agentów TakeTask. Dotychczas wykonali oni ponad 15 tysięcy zadań. Do ich zadań należy m.in. weryfikacja cen produktów w sklepie, ich dostępność na półce, monitoring promocji lub materiałów POS, kontrola wystaw sklepowych, przeprowadzanie badań typu tajemniczy klient (mystery shopping). Wykonują oni m. in. zdjęcia billboardów z danym produktem w okolicy, monitorują eventy, testują gry, aplikacje mobilne, strony www firm.
Wykorzystanie smartfonów umożliwia również tworzenie pełnej dokumentacji zdjęciowej. Dzięki pracy agentów i szybkości weryfikacji klienci mogą otrzymać w ciągu 24 godzin interesujące ich dane. Klient ma wgląd w informacje w czasie rzeczywistym dzięki dostępowi on-line. Pełen raport wraz z dokumentacją zdjęciową otrzymuje po kilku dniach.
Zadania agentów są weryfikowane dzięki geolokalizacji. Do losowo wybranych zadań wysyłany jest drugi, niezależny agent. Agenci są rankingowani na podstawie jakości ich pracy. Ranking odzwierciedla wiarygodność agentów i wpływa na ilość zadań, jakie są im przydzielane.
Agenci, poza uzyskaniem dodatkowego wynagrodzenia, mają taką formę pracy, które nie tylko rozwija i przynosi satysfakcję, ale także jest formą zabawy. Aplikacja TakeTask wykorzystuje również element gamifikacji. Agenci w ten sposób zbierają dodatkowe punkty (poza wynagrodzeniem), osiągają kolejne poziomy, a w zależności od poziomu – bonusy np. dłuższy czas na realizację zadania czy dostęp do lepiej płatnych zadań.
Funkcjonowanie przedsiębiorstwa na rynku pełnym konkurencji i osiąganie sukcesów jest niemożliwe bez dokładnej wiedzy, co dzieje się w jego placówkach handlowych, jak zachowują się jego pracownicy, jaki wpływ mają poszczególne elementy na sprzedaż produktów i jak wygląda promocja. Dzięki TakeTask można to wszystko szybko i możliwie tanio zweryfikować.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Handel