Wiadomości branżowe

Skok ze stratosfery hitem w mediach społecznościowych

Skok ze stratosfery hitem w mediach społecznościowych
Przygotowania do 9-minutowej misji Felixa Baumgartnera trwały 5 lat a całość przedsięwzięcia kosztowała Red Bulla 20 milionów dolarów. Austriakowi udało się ustanowić rekord najwyższego załogowego lotu balonem i skoku ze spadochronem z największej wysokości oraz... przejść do historii mediów społecznościowych.Akcja skoku ze stratosfery Red Bull Stratos, realizowana pod hasłem kamienia milowego w dziedzinie nauki i techniki, była transmitowana w ponad 40 stacjach telewizyjnych w 50 krajach na całym świecie i streamowana przy pomocy ponad 130 urządzeń cyfrowych. Trwając osiem godzin w poprzedni wtorek i cztery w niedzielę, była w praktyce najdłuższą i najskuteczniejszą reklamą marki w historii mediów.Dominika Chłopicka, Manager ds. Social Media w 365PR: „Nazwa brandu była nieodłącznym elementem informacji na temat wydarzenia. Red Bull, przygotowując się do wypuszczenia na rynek trzech nowych smaków, nie mógł efektywniej zaprojektować swojej kampanii, skierowanej przecież do osób uprawiających sporty ektremalne. W szczytowym momencie poczynania Baumgartnera na skraju kosmosu śledziło na YouTube osiem milionów

Przygotowania do 9-minutowej misji Felixa Baumgartnera trwały 5 lat a całość przedsięwzięcia kosztowała Red Bulla 20 milionów dolarów. Austriakowi udało się ustanowić rekord najwyższego załogowego lotu balonem i skoku ze spadochronem z największej wysokości oraz… przejść do historii mediów społecznościowych.

Akcja skoku ze stratosfery Red Bull Stratos, realizowana pod hasłem kamienia milowego w dziedzinie nauki i techniki, była transmitowana w ponad 40 stacjach telewizyjnych w 50 krajach na całym świecie i streamowana przy pomocy ponad 130 urządzeń cyfrowych. Trwając osiem godzin w poprzedni wtorek i cztery w niedzielę, była w praktyce najdłuższą i najskuteczniejszą reklamą marki w historii mediów.

Dominika Chłopicka, Manager ds. Social Media w 365PR: ?Nazwa brandu była nieodłącznym elementem informacji na temat wydarzenia. Red Bull, przygotowując się do wypuszczenia na rynek trzech nowych smaków, nie mógł efektywniej zaprojektować swojej kampanii, skierowanej przecież do osób uprawiających sporty ektremalne. W szczytowym momencie poczynania Baumgartnera na skraju kosmosu śledziło na YouTube osiem milionów użytkowników?.

Najszybszy człowiek świata ? bowiem Austriak spadając poruszał się z szybkością 1342 km/godz. ? dwudziestokrotnie pobił również rekord YouTube?a, spychając ze szczytu podium streaming na żywo z Igrzysk Olimpijskich w Londynie. Jednocześnie też stał się niekwestionowaną gwiazdą Facebooka i Twittera.

Zdjęcie przedstawiające Baumgartnera zaraz po wylądowaniu, udostępnione na oficjalnym fan page?u Red Bull Stratos, w niecałe 40 minut zebrało prawie 216 000 znaczników ?like!?, ponad 10 000 komentarzy oraz zostało udostępnione 29 000 razy. Fałszywy profil Felixa na Twitterze zyskał 100 000 nowych follersów w zaledwie dwie godziny, natomiast analizy samych twittów przedstawiają niesamowitą popularność poszczególnych dedykowanych tagów: #livejump (495 536 razy), #stratos (273 759), #spacejump (133 548), #felix (131 850) oraz przede wszystkim z marketingowego punktu widzenia: #RedBull (ponad 260 000 razy).

To spektakularne widowisko, jakie zaserwował nam Red Bull, nie dość, że bez wątpienia zapisało się tłustym drukiem na kartach historii marketingu, to dodatkowo wysoko podniosło poprzeczkę nie tylko konkurencji, ale i wszystkim markom w ogóle. Red Bull postawił nas w sytuacji, w której, aby zainteresować publiczność nie wystarczy ciekawa kampania reklamowa ? trzeba zainspirować przyszłe pokolenia. Skok ze stratosfery był perfekcyjnym udowodnieniem tej, wydawałoby się zbudowanej na przesadzie, tezy.

A to już wiesz?  mBank zaprasza na OFF Festival

 


365 PR  to należąca do GRUPY 365 NET dynamicznie rozwijająca się multi-agencja z Krakowa, która specjalizuje się w strategiach obecności firm w Internecie. 365 PR zarządza rozwojem projektów e-commerce, opracowuje i wdraża modele obecności w nowych mediach. Firma proponuje nowoczesne narzędzia promocji marki – jaki elektroniczne biura prasowe oparte na modelu wire-service. Krakowska agencja specjalizuje się w usługach konsultingowych z zakresu e-marketingu, prowadzi też dla swoich klientów zintegrowane kampanie promocyjne w Internecie. W środowisku social media rozwija autorskie aplikacje i projekty biznesowe. Ale przede wszystkom, 365 PR to skuteczne usługi PR przez 365 dni w roku. 

http://www.facebook.com/365pr

 

 

 

 

Źródło GRUPA 365 NET. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy