NetSprint.pl przeprowadził badanie ruchu w sieci Adkontekst w Wigilię oraz sylwestra. Z analizy wynika między innymi, że wielu internautów witało Nowy Rok przed ekranem komputera – o północy w sieci pozostało 25% normalnej o tej porze liczby użytkowników. Sporo osób spędzało w ten sposób również wigilię – o godzinie 18.10 korzystała z internetu niemal 1/3 zazwyczaj notowanej o tej godzinie liczby internautów.
W badaniu uwzględniono odsłony serwisów należ±cych do sieci reklamy kontekstowej Adkontekst. Z uwagi na fakt, że zarówno Wigilia, jak i sylwester wypadały w poniedziałek, za punkt odniesienia przyjęto przeciętny poziom ruchu w sieci w tym dniu (w grudniu). Serwisy zrzeszone w Adkontekst docierają do prawie 10 mln polskich internautów (ponad 71% liczby użytkowników w sieci – Megapanel, sierpień 2007). System emituje do 2 tysięcy reklam na sekundę i ponad miliard miesięcznie.
Przygotowania do Wigilii polscy internauci rozpoczęli około godziny 15.30. Wówczas ruch w sieci zaczął słabnąć. Najmniej osób (30% poziomu zazwyczaj notowanego o tej porze) korzystało z internetu o godzinie 18.10. Można zatem przyjąć, że o tej porze większość użytkowników zasiadła do stołów.
Wiele osób spędzało w internecie również sylwestra. Nawet po godzinie 20 ruch w sieci spadł tylko o 38% w porównaniu do przeciętnego ruchu o tej porze. Niecałą godzinę przed północą (o 23.10) internauci porzucili komputery i zajęli się otwieraniem szampana oraz składaniem życzeń. Radykalne osłabienie ruchu trwało mniej więcej tyle, co oglądanie fajerwerków – o 00.10 odnotowano około 25% normalnej ilości odsłon o tej porze i od tej pory ruch w sieci zaczął rosnąć.
Z badania wynika również, że w sylwestra internauci położyli się spać średnio o 2 godziny później niż zazwyczaj. Minimum ruchu dobowego zanotowano około godziny 6.00 (w zwykły dzień minimum ruchu występuje około 4.00). W Nowy Rok internauci zaktywizowali się także 2 godziny później – najprawdopodobniej odsypiali szaleństwa (nie tylko te internetowe).
Adkontekst to jedna z pierwszych sieci reklamy kontekstowej w Polsce, wprowadzona przez Wirtualną Polskę oraz NetSprint.pl pod koniec października 2005 r. System Adkontekst umożliwia wyświetlanie na stronach serwisów partnerskich reklam kontekstowo dopasowanych do treści danej strony oraz, co niezwykle istotne, charakteru całego serwisu. Oprogramowanie przez cały czas analizuje treść strony partnera i precyzyjnie dopasowuje do niej reklamy włączone do programu Adkontekst. Reklama w sieci Adkontekst umożliwia dotarcie do prawie 10 milionów polskich internautów (Megapanel/PBI, sierpień 2007).
NetSprint.pl koncentruje się na tworzeniu precyzyjnych i wydajnych systemów wyszukiwawczych. Oferta firmy obejmuje reklamę w wyszukiwarce i sieci kontekstowej, tworzenie mechanizmów wyszukiwawczych na potrzeby korporacji, serwisów i sklepów internetowych oraz monitoring komunikacji w Internecie.
NetSprint.pl jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych Europy Środkowej. Wyszukiwarka NetSprint.pl jest dwukrotnym zwycięzcą konkursu "Teraz Internet" w kategorii "Baza danych, katalogi, wyszukiwarki. Spółka zajęła również siódme miejsce w kategorii Rising Stars prestiżowego rankingu Fast 50 najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. Właścicielem NetSprint.pl jest międzynarodowa grupa medialna Mecom Europe.
Pliki do pobrania: