Data publikacji: 2019-03-25
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Rekordowy wzrost Grupy Muszkieterów w Europie w 2018 roku
Kategoria: BIZNES, Handel
W 2018 r. sieci należące do Grupy Muszkieterów, wraz ze stacjami paliw, odnotowały wzrost obrotów o 7,774 proc.
W 2018 r. sieci należące do Grupy Muszkieterów, wraz ze stacjami paliw, odnotowały wzrost obrotów o 7,774 proc. Łączne obroty dziewięciu szyldów należących do Muszkieterów – Intermarché, Netto, Bricomarché, Bricorama, Brico Cash, Roady, Rapid Pare-Brise, American Car Wash oraz Poivre Rouge, a także stacji paliw – wyniosły 40,47 miliarda euro. Natomiast pion rolno-spożywczy, wypracował wynik na poziomie 4,03 miliardów euro, zwiększając tym samym obrót całkowity Grupy w Europie do 44,5 miliarda euro.
Obchodzony w tym roku jubileusz 50-lecia działalności Grupy na rynku to potwierdzenie znaczenia niezależnego handlu, który potrafi dostosować się do oczekiwań konsumentów, jak również sprostać wymogom dynamicznie rozwijającego się rynku. Było to możliwe dzięki zaangażowaniu 3 101 przedsiębiorców oraz 150 000 pracowników sklepów i struktur centralnych.
– W 2018 roku Muszkieterowie osiągnęli rekordowy wzrost obrotów od 2000 roku. Stało się tak dzięki dynamice, jaka cechuje nie tylko nasze sieci handlowe, ale wszystkie nasze jednostki. Jednym z najważniejszych osiągnięć minionego roku był niewątpliwie nasz rozwój, wraz z przyłączeniem Bricoramy, nabyciem mniejszościowych udziałów w Les Comptoirs de la Bio oraz przejęciem Rapid Pare-Brise i American Car Wash – mówi Didier Duhaupand, Prezes Grupy Muszkieterów.
Grupa Muszkieterów w liczbach (stan na 31/12/2018) :
• 44,5 miliarda euro obrotu (w tym stacje paliw).
• 3 101 przedsiębiorców.
• 150 000 pracowników.
• 4 011 punktów sprzedaży w Europie, z czego 3 230 we Francji i 781 na poziomie międzynarodowym.
• 4 sieci w 4 krajach:
– Sieć Spożywcza (2 659 punktów sprzedaży),
– Sieć Dom i Ogród (874 punkty sprzedaży),
– Sieć motoryzacyjna (398 punktów sprzedaży),
– Sieć restauracyjna (80 punktów sprzedaży).
• 9 szyldów – Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Bricorama, Roady, American Car Wash, Rapid Pare-Brise, Poivre Rouge.
• 6,4 miliona m² powierzchni sprzedaży (+10,41 proc. vs 2017).
• Agromousquetaires: 4. pion rolno-spożywczy we Francji (klasyfikacja czasopisma branżowego RIA), z 62 zakładami produkcyjnymi.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Handel