Data publikacji: 2019-12-18
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Polski turysta coraz chętniej wybiera Czarnogórę
Kategoria: LIFESTYLE, Podróże
Do Czarnogóry przyjeżdża coraz więcej turystów z Polski. Potwierdzają to dane za pierwsze dziewięć miesięcy 2019 roku wskazujące na 11% wzrost liczby turystów, którzy spędzili tam o 14% więcej czasu w porównaniu do analogicznego okresu w 2018 roku.
Na coraz większe zainteresowanie tym kierunkiem wpływa atrakcyjność regionu, intensywnie rozwijająca się infrastruktura i dogodne połączenia lotnicze. Do 1 października 2019 roku Czarnogórę odwiedziło 74 210 turystów z Polski, którzy łącznie spędzili tam 389 370 nocy. Przeciętna długość pobytu wyniosła ponad 5 dni.
Czarnogóra, kojarzona głównie z pięknymi adriatyckimi plażami, bogatym dziedzictwem kulturowym średniowiecznych miast i parkami narodowymi, konsekwentnie rozwija ofertę i infrastrukturę turystyczną. Na Targach Turystycznych TT Warsaw, poza oczywistymi atrakcjami tego bałkańskiego kraju, można było zapoznać się z ciekawą, zimową odsłoną Czarnogóry.
– Nasza oferta turystyczna budziła duże zainteresowanie Polaków, w szczególności pytali o parki narodowe i górskie trasy. Zimowymi wakacjami, były zainteresowane osoby, które już coś wiedziały o potencjale narciarskim Czarnogóry. Sporo więc jeszcze przed nami, by zbudować świadomość możliwości uprawiania sportów zimowych u nas. W tym roku widać było również dużo większe zainteresowanie ze strony polskich biur podróży, które planują rozpocząć organizację wycieczek do naszego kraju – powiedziała Svetlana Tomković, manager Narodowej Organizacji Turystycznej Czarnogóry. Podkreśliła także, że wystawcy opowiadali o atrakcjach dostępnych latem, ale zachęcali też do wyjazdów poza szczytem sezonu.
Inwestycje i rozwój
Czarnogóra rozwija ofertę turystyczną w zakresie bazy noclegowej, produktu, jak i sieci połączeń drogowych. W poprzednich latach rząd koncentrował się na stworzeniu dobrych warunków dla środowiska biznesowego, by przyciągnąć zagranicznych inwestorów. Udało się to, gdyż znane marki hotelowe, takie jak m.in. Hilton, Amman, Regent, Iberostar czy Four Points by Sheraton, zdecydowały się otworzyć obiekty w Czarnogórze. Kolejnymi krokami do budowania zróżnicowanej oferty turystycznej, z poszanowaniem zasobów naturalnych i ekologii, jest rozwój turystyki wiejskiej. Czarnogóra proponuje turystom różnej kategorii opcje noclegowe, dzięki czemu dostępny jest wachlarz możliwości na każdą kieszeń.
Aktualnie rozwijana jest też północna, górzysta część kraju, której potencjał turystyczny jest jeszcze mało znany. Od kilku lat realizowane są tam inwestycje w infrastrukturę górską, budowę ośrodków narciarskich, kolejek linowych czy wyznaczanie nowych szlaków. Aktualnie kluczowym elementem, i największą inwestycją publiczną, jest budowa autostrady, która połączy północ i południe kraju.
Dogodne połączenia
Do Podgoricy, stolicy Czarnogóry, można dostać się samolotem Polskich Linii Lotniczych LOT bezpośrednio z Warszawy przez cały rok. Dostępne są również połączenia tanimi liniami lotniczymi z głównych miast polskich. W listopadzie Ryanair ogłosił dwie nowe trasy do Podgoricy, z Krakowa od 23 lutego, a z Poznania od 30 marca 2020. Propozycje zorganizowanych wyjazdów dostępne są też w ofertach biur podróży.
Więcej informacji o Czarnogórze znajduje się na stronie www.montenegro.travel.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #LIFESTYLE #Podróże