Wiadomości branżowe

Poczta Polska: święta w tym roku będą bogatsze

Poczta Polska: święta w tym roku będą bogatsze
Poczta Polska rozpoczęła publikowanie Świątecznego Barometru – jedynego w Polsce wskaźnika przedświątecznej gorączki zakupowej. Już pierwsze jego odczyty wskazują, że w tym roku na Święta Bożego Narodzenia możemy wydać więcej, niż w latach poprzednich.Pierwszy odczyt Barometru wyniósł 121,5 proc., co oznacza, że w przedostatnim tygodniu listopada (18-24) Polacy wysłali o 21,5 proc. więcej paczek, niż średnio w okresie od początku lutego do końca października. Odczyt jest także wyższy od analogicznego okresu roku ubiegłego – wtedy wysłano ich 9 proc. więcej.– Liczba wysłanych paczek jest bezpośrednio związana z temperaturą świątecznej gorączki. Dziś prezenty coraz częściej kupujemy bowiem poprzez Internet - w roku 2012 roku Polacy kupili w ten sposób towary i usługi o wartości około 22 mld zł – mówi Paweł Majtkowski analityk Poczty Polskiej. Zdaniem eksperta w najbliższych latach polski rynek e-commerce będzie jednym z najszybciej rosnących w Europie.Barometr Poczty Polskiej powstał w oparciu o dane dot. przesyłek wysyłanych za pośrednictwem spółki. – Jako partner obsługujący

Poczta Polska rozpoczęła publikowanie Świątecznego Barometru ? jedynego w Polsce wskaźnika przedświątecznej gorączki zakupowej. Już pierwsze jego odczyty wskazują, że w tym roku na Święta Bożego Narodzenia możemy wydać więcej, niż w latach poprzednich.

Pierwszy odczyt Barometru wyniósł 121,5 proc., co oznacza, że w przedostatnim tygodniu listopada (18-24) Polacy wysłali o 21,5 proc. więcej paczek, niż średnio w okresie od początku lutego do końca października. Odczyt jest także wyższy od analogicznego okresu roku ubiegłego ? wtedy wysłano ich 9 proc. więcej.

? Liczba wysłanych paczek jest bezpośrednio związana z temperaturą świątecznej gorączki. Dziś prezenty coraz częściej kupujemy bowiem poprzez Internet – w roku 2012 roku Polacy kupili w ten sposób towary i usługi o wartości około 22 mld zł ? mówi Paweł Majtkowski analityk Poczty Polskiej. Zdaniem eksperta w najbliższych latach polski rynek e-commerce będzie jednym z najszybciej rosnących w Europie.

Barometr Poczty Polskiej powstał w oparciu o dane dot. przesyłek wysyłanych za pośrednictwem spółki. ? Jako partner obsługujący najwięcej e-sklepów posiadamy dane, które precyzyjnie mogą określić jak dużo kupujemy w Internecie oraz czy na prezenty wydajemy więcej, niż w latach ubiegłych ? przekonuje Majtkowski. Poczta Polska jest obecnie najpopularniejszą firmą logistyczną wśród firm branży e-commerce. Jak wynika z „Raportu e-Commerce 2013? przygotowanego przez Internet Standard w 2012 r. z usług Poczty Polskiej skorzystało prawie 60 proc. firm z tego segmentu.

Odczyty Barometru Świątecznego Poczty Polskiej będą publikowane raz w tygodniu w okresie od 27 listopada do dnia 24 grudnia 2013 r. na stronie http://barometrswiateczny.pl/

Więcej informacji nt. Barometru, metodologii oraz sposobu interpretacji danych udziela analityk Poczty Polskiej Paweł Majtkowski: e-mail: [email protected] lub tel.: 695 591 295

Barometr Świąteczny Poczty Polskiej to wyrażony w procentach stosunek liczby wszystkich paczek wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej w danym tygodniu do średniej przeciętnej liczby paczek wysłanych tygodniowo w okresie od 1 lutego do 31 października. Przykładowo: jeśli barometr pokazuje wartość 150%, to liczba wysłanych w tygodniu paczek przekracza średnią liczbę paczek wysłanych tygodniowo od 1 lutego do 31 października o 50%. Do barometru wliczane są wszystkie paczki pocztowej krajowe i zagraniczne, oraz przesyłki kurierskie Pocztex i EMS nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.

 

A to już wiesz?  Premiera książki Dr. Johna J. Scherera podczas kongresu Netii ?Biznes to Rozmowy?

Źródło Poczta Polska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy