Tegoroczna 23. edycja imprezy „Łączy ludzi wolnych”. Bieg pod tym hasłem stanowi jeden z elementów obchodów Święta Niepodległości.
Już po raz trzeci PKO Bank Polski jest Partnerem Strategicznym Biegu Niepodległości.
Rozpocznie się on 11 listopada 2011 roku o godz. 11:11 w okolicach skrzyżowania Al. Jana Pawła II i ul. Stawki w Warszawie. Trasa będzie przebiegać ulicami: Al. Jana Pawła II, wiaduktem nad Alejami Jerozolimskimi, ul. Chałubińskiego do Alei Niepodległości.
Podobnie jak w roku ubiegłym, w dniu biegu ze wszystkich zawodników zgromadzonych na starcie zostanie utworzona biało-czerwona „żywa flaga”.
Twarzą tegorocznej edycji Biegu Niepodległości jest Jaś Mela, polarnik – założyciel Fundacji „Poza Horyzonty”.
W ramach przedsięwzięcia wydany został w nakładzie 9 tys. sztuk album fotograficzny „Twarze wolnych ludzi”, w którym znani ludzie ze świata kultury, polityki, sportu i biznesu odpowiadają na pytanie “Czym jest dla Ciebie wolność”.
Organizatorami Biegu są Urząd Miasta Stołecznego Warszawy oraz WOSiR. Patronat nad imprezą objęła Prezydent m. st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz i Prezydencja Polski w Radzie Unii Europejskiej. Bieg objęty jest również honorowym patronatem Muzeum Piłsudskiego i Muzeum Niepodległości.
PKO Bank Polski od trzech lat wspiera imprezy biegowe o podłożu historycznym. Nie tylko w roli sponsora, ale również uczestnika. Reprezentacja Banku regularnie bierze udział w imprezach organizowanych w ramach cyklu biegowego „Zabiegaj o pamięć”, w skład których wchodzą biegi: Powstania Warszawskiego, Niepodległości i Konstytucji 3 maja. W tegorocznej edycji Biegu Niepodległości z PKO Banku Polskiego ma wystartować co najmniej 93 zawodników, aby w dodatkowy sposób upamiętnić 93. Rocznicę Odzyskania Niepodległości.
PKO Bank Polski promuje także ideę biegów patriotycznych w mediach społecznościowych. W tym roku po raz kolejny uruchomiona zostanie gra na profilu bankowym na Facebooku. Fani Banku będą mogli zdobyć sportowe nagrody, odpowiadając na pytania związane ze sportem oraz historią Polski w wirtualnej grze pod hasłem „Zabiegaj o pamięć”. Wśród internautów rozdystrybuowane zostaną także bezpłatne pakiety startowe.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 1. półrocze 2011 roku wyniósł 1,838 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.