O krok bliżej do nagrania pierwszej profesjonalnej płyty znalazło się 16 zespołów, które przeszły etap eliminacji w II edycji konkursu ?Otwarte Wtorki z NuPlays? organizowanego przez znany warszawski klub Progresja i serwis NuPlays.pl. Pierwszy koncert ćwierćfinałowy rozpocznie się 19 października br. i będzie można obejrzeć go w Progresji oraz na żywo na stronie NuPlays.pl.
Do ćwierćfinałów głosami jury zakwalifikowały się następujące zespoły: Alien Removed, Coherence, Enclose, Forbidden District, Mentally Blind, Polska B, The Frosts, Wave Fall. Kolejnych osiem zespołów zakwalifikowało się dzięki głosom publiczności zgromadzonej w klubie. Są to: Aterra, Departed, Derisum, Oneiric, Prowler, Running Red, Stacja Kamczatka, Starfish.
Dalsze zmagania młodych muzyków to cztery koncerty ćwierćfinałowe, dwa półfinały i wielki finał, w trakcie którego zagra łącznie sześć zespołów: dwa zespoły wybrane głosami jury, dwa wybrane głosami publiczności oraz dwa zespoły, które otrzymają tzw. dziką kartę (jedną przyzna jury, a druga zostanie przyznana w drodze głosowania internautów na specjalnej podstronie na NuPlays.pl).
Nagrodami głównymi w konkursie są
- sesja nagraniowa w Studiu Progresja (nagroda jury)
- możliwość występu na scenie Klubu Progresja jako support przed wybraną gwiazdą (nagroda publiczności).
***
Czym są Otwarte Wtorki z NuPlays?
Cykl koncertowy ?Otwarte Wtorki z NuPlays? to konkurs dla debiutantów i początkujących muzyków. Jest to seria 15 koncertów (eliminacje, ćwierćfinały, półfinały i finał), w trakcie których, za każdym razem, do dalszego etapu przechodzą dwa zespoły – jeden wybrany głosami jury, a drugi głosami publiczności.
Podczas wielkiego finału, jury konkursu zadecyduje, który zespół był na tyle dobry, aby wygrać profesjonalną, 7-dniową sesję nagraniową w Studiu Progresja. Publiczność natomiast wybierze zespół, który ich zdaniem powinien wygrać możliwość zagrania przed wybranym przez siebie zespołem (którego koncert organizowany jest przez Progresję).
Ponadto, po ostatnim koncercie półfinałowym, na stronie NuPlays.pl odbędzie się głosowanie na Dziką Kartę. Wszystkie zespoły, które odpadną z konkursu we wcześniejszych etapach, będą miały drugą szansę, aby głosami internautów dostać się do finału i dalej powalczyć o nagrodę główną.
Konkurs przeznaczony jest dla zespołów grających muzykę rockową (oraz wszystkie gatunki pochodne: metal, punk, post-rock, etc.), a także fusion, world music, folk, etno.
Materiał nagrany przez zwycięski zespół otrzyma wsparcie promocyjne NuPlays ? nowej platformy typu ?direct-to-fan? z muzyką pochodzącą zarówno od wytwórni jak i od całkowicie niezależnych artystów. W ramach konkursu ?Otwarte Wtorki z NuPlays? serwis, wspólnie z Klubem Progresja, chce znaleźć nowe talenty, dać szansę początkującym muzykom i umożliwić im nagranie profesjonalnego, autorskiego materiału.
Partnerzy medialni konkursu: DlaStudenta.pl, Netfan.pl, Muzyka.pl, Radioaktywne.pl, Radio Bemowo,Radio Roxy FM, Rock Axxess i TerazRock.pl
Więcej informacji o NuPlays na: http://media.nuplays.pl/
NuPlays to platforma direct-2-fan, służąca do kupowania i sprzedawania muzyki. Oferuje fanom, muzykom i wydawnictwom zupełnie nowe możliwości: z jednej strony doświadczania i kolekcjonowania muzyki, a z drugiej ? tworzenia ekscytujących ofert. Po pierwsze, artyści mogą błyskawicznie tworzyć pakiety cyfrowej muzyki i atrakcyjnych gadżetów: na przykład t-shirtów, aplikacji czy biletów. Po drugie, za każdy zakup operator platformy ? NuPlays SA ? nalicza punkty wymienialne na nagrody: sprzęt muzyczny, bilety na koncerty, wydawnictwa itd. Po trzecie, artyści w porozumieniu z NuPlays mogą obdarować swoich fanów Superofertami: spotkaniem w realu lub przez internet, pamiątkami, biletami z wejściem na backstage itd.
W ten sposób muzyka oferowana w NuPlays różni się od tego, co fani mogą kupić w innych sklepach. Dzięki NuPlays artyści mogą być jeszcze bliżej swoich fanów, a odbiorcy muzyki ? doświadczać przyjemności dziś już nieco zapomnianej, którą można porównać z dawnym poszukiwaniem i nabywaniem winylowych płyt.
Spółka NuPlays SA powstała w 2012 r. Firma jest całkowicie polskim, niezależnym podmiotem. Została powołana przez zespół doświadczonych menedżerów związanych z branżą komunikacji marketingowej, mediów, nowych technologii i finansów. Serwis dostępny jest pod adresami nuplays.pl oraz nuplays.com (wersja anglojęzyczna).