W sobotę 16 października w warszawskim hotelu Novotel rozdano statuetki laureatom Rankingu Zaufane Opinie 2010. Internetowa porównywarka Ceneo nagrodziła najlepiej oceniane przez użytkowników sklepy internetowe. Przy okazji opublikowano specjalny raport Ceneo i serwisu Bankier.pl: „Zaufanie jako podstawa w e-commerce”.
„Filary zaufania” przyznano w 6 kategoriach: Elektronika użytkowa, Świat komputerów i gier, Multimedia, Zdrowie i uroda, Hobby, a także Styl życia. Pierwsze miejsca w poszczególnych kategoriach zajęły sklepy: 2w1.pl, Komputronik.pl, KDC.pl, Perfumeria.pl, Sklepopon.pl, a także Zooexpress.pl. Laureaci otrzymali statuetki a także klika bonusów od Ceneo, jak chociażby dodatkowe możliwości promocji w porównywarce. Dodatkowo na gali wyróżniono Wschodzące gwiazdy zaufania i bezpieczeństwa – sklepy, które do Programu Zaufane Opinie Ceneo przystąpiły na kilka tygodni przed rankingiem i zdążyły w tym czasie zebrać dużo świetnych opinii. Tutaj najlepsze opinie zebrał sklep E-fotojoker.pl. Była to pierwsza edycja Rankingu Zaufanych Opinii. Wydarzenie będzie cykliczne, druga edycja w przyszłym roku.
Przy okazji Rankingu powstał obszerny raport „Zaufanie jako podstawa w e-commerce”, którego autorami są redaktorzy serwisu Bankier.pl oraz Ceneo. Dane do raportu pochodzą z serwisów Grupy Allegro: Ceneo.pl, iStore.pl, Allegro.pl, Platnosci.pl.
– Raport traktuje o ważnych kwestiach jakimi są zaufanie i bezpieczeństwo w Internecie. E-commerce jest szczególną sferą, która wymaga dużej dbałości i wielu starań ze strony sprzedawców, aby budować zaufanie do swojego sklepu. To długotrwały i skomplikowany proces. – mówi Anna Jasińska, Starszy Specjalista ds. Marketingu Ceneo – Jest wiele sposobów, narzędzi które mogą go znacząco usprawnić. W raporcie przedstawiamy te najważniejsze – dodaje.
Wyniki rankingu oraz sam raport można znaleźć pod adresem:
O Ceneo:
Ceneo.pl to platforma gromadząca informacje o produktach i sklepach działających w polskim internecie. Porównujemy prawie 8 mln ofert z ponad 2500 sklepów internetowych. Celem porównywarki jest kompleksowe wsparcie internautów w podejmowaniu decyzji zakupowych.
Ceneo działa na rynku od lutego 2005 roku.
Ceneo w liczbach:
Liczba użytkowników serwisu – 3,8 mln; 60 mln odsłon (lipiec 2010, Megapanel PBI/Gemius)
Ilość współpracujących sklepów –2 500
Liczba porównywanych ofert sklepów – 8 mln
Liczba kategorii głównych produktów – 20