Data publikacji: 2018-02-09
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Lexus przygotowuje się do sezonu wyścigowego
Kategoria: LIFESTYLE, Podróże
Przed sezonem wyścigowym serii Super GT do drużyny Lexusa dołącza dwóch świetnych kierowców.
Przed sezonem wyścigowym serii Super GT do drużyny Lexusa dołącza dwóch świetnych kierowców. To zawodnik Formuły 1 i World Endurance Championships, Japończyk Kamui Kobayashi oraz znany m.in. z Formuły E Szwed Felix Rosenqvist, którzy pomogą Lexusowi bronić zdobytego w ubiegłym roku tytułu mistrza Super GT 2017.
Kamui Kobayashi, który prowadząc hybrydowy bolid Toyota TS050 zasłynął pobiciem 32-letniego rekordu prędkości na torze Circuit de la Sarthe w Le Mans, dołączy do gwiazdy Formuły 1 Heikki Kovalainena w zespole SARD, zaś Felix Rosenqvist zasili Team LeMans.
Poprzedni sezon, który upłynął pod znakiem serii sukcesów kierowców jeżdżących Lexusami w wyścigach serii Super GT, zakończył się zdobyciem przez załogę KeePer TOM’S w składzie Nick Cassidy i Ryo Hirakawa tytułu mistrzowskiego. Załogi Lexusów LC GT500 uplasowały się również na miejscu trzecim, czwartym, piątym i szóstym tabeli najlepszych rezultatów roku.
Na te wyniki zespoły pracowały przez cały sezon. Flagowe coupe japońskiego producenta samochodów klasy premium wygrały pod rząd pierwsze cztery wyścigi serii. W kwietniowej pierwszej rundzie Super GT na torze Okayama International wszystkie sześć LC GT500 startujących w wyścigu zajęło sześć pierwszych miejsc, a w wyścigu rozegranym na początku maja na legendarnym Fuji Speedway wszystkie trzy miejsca na podium należały do Lexusów. W październikowym wyścigu na torze Chang International w Tajlandii Lexusy LC GT500 zajęły pierwsze i drugie miejsce, a także miejsca czwarte, piąte i szóste.
Wyścigowy Lexus LC GT500 to modyfikacja luksusowego coupe LC 500, opracowana przez TRD (Toyota Racing Development) z myślą o wprowadzonych w sezonie 2017 nowych przepisach japońskiej serii Super GT. Zamiast wolnossącego, pięciolitrowego silnika V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoładowaną, czterocylindrową jednostkę rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a dziesięciobiegową przekładnię automatyczną zastąpiono sześciostopniową sekwencyjną skrzynią biegów.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #LIFESTYLE #Podróże