Wiadomości branżowe

Kobiety-Powstańcy na warszawskiej Rotundzie w 68. rocznicę wydarzeń

Kobiety-Powstańcy na warszawskiej Rotundzie w 68. rocznicę wydarzeń
Portrety kobiet biorących udział w Powstaniu Warszawskim we współczesnej aranżacji można już oglądać na budynku warszawskiej Rotundy. W ten sposób PKO Bank Polski przyłącza się do obchodów rocznicowych. To kolejny nowatorski projekt Banku, upamiętniający ważne wydarzenia historyczne naszego kraju.Historie ośmiu uczestniczek powstania przedstawiają pracownice PKO oraz młode Polki wyłonione w castingu na Facebooku. Inicjatywa ma na celu przybliżenie postaci i losów kobiet, jak również wskazanie ich roli w walkach powstańczych.- O Powstaniu Warszawskim mówi i pisze się bardzo wiele – zarówno o jego aspekcie militarnym czy politycznym, jak i o piętnie, jakie odcisnęło na życiu mieszkańców Warszawy. Niedoceniana jest jednak moim zdaniem rola kobiet – sanitariuszek, łączniczek, żołnierek. Cieszę się, że mogłam wziąć udział w tym projekcie, bo dzięki niemu być może więcej osób zainteresuje się losem uczestniczek Powstania – młodych dziewczyn, które poświęciły swoje marzenia i swoje życie dla Polski. Ekspozycja znajduje się w centralnym punkcie Warszawy – mam nadzieję, że przechodnie zatrzymają

Portrety kobiet biorących udział w Powstaniu Warszawskim we współczesnej aranżacji można już oglądać na budynku warszawskiej Rotundy. W ten sposób PKO Bank Polski przyłącza się do obchodów rocznicowych. To kolejny nowatorski projekt Banku, upamiętniający ważne wydarzenia historyczne naszego kraju.

Historie ośmiu uczestniczek powstania przedstawiają pracownice PKO oraz młode Polki wyłonione w castingu na Facebooku. Inicjatywa ma na celu przybliżenie postaci i losów kobiet, jak również wskazanie ich roli w walkach powstańczych.

O Powstaniu Warszawskim mówi i pisze się bardzo wiele ? zarówno o jego aspekcie militarnym czy politycznym, jak i o piętnie, jakie odcisnęło na życiu mieszkańców Warszawy. Niedoceniana jest jednak moim zdaniem rola kobiet ? sanitariuszek, łączniczek, żołnierek. Cieszę się, że mogłam wziąć udział w tym projekcie, bo dzięki niemu być może więcej osób zainteresuje się losem uczestniczek Powstania ? młodych dziewczyn, które poświęciły swoje marzenia i swoje życie dla Polski. Ekspozycja znajduje się w centralnym punkcie Warszawy ? mam nadzieję, że przechodnie zatrzymają się na chwilę, aby dowiedzieć się więcej o naszych bohaterkach ? mówi Magdalena Lejman z Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PKO Banku Polskiego, która wzięła udział w projekcie.

Projekt składa sie z kilku elementów ? zawieszonej na elewacji siatki z portretami uczestniczek, plansz w witrynach budynku przedstawiających historie bohaterek oraz fotokodów, kierujących do materiałów filmowych związanych z projektem, dostępnych na YouTubie. W dedykowanej aplikacji na Facebooku zamieszczone są kulisy projektu, a w TVP2, Discovery World i Discovery Historia emitowane będą filmy z udziałem uczestniczek.

W poprzednich latach na elewacji Rotundy pojawiały się archiwalne fotografie przedstawiające „63 dni Walczącej Stolicy”, z kolei w 2009 roku zorganizowana została wystawa „Warszawa ’44 – Pamiętamy!”.

PKO Bank Polski w tym roku po raz kolejny został także patronem Biegu Powstania Warszawskiego.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I kwartał 2012 rok wyniósł 1,005 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą ?Bank of the Year in Poland? przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie ?The Best Annual Report? w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2011” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader?s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej ?Polskie Marki 2011? jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, jak wynika z rankingu ?100 najcenniejszych firm Newsweeka?. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.

A to już wiesz?  Wyróżnienie dla Polfactor w kategorii ?Najlepsza oferta faktoringowa?


Źródło PKO Bank Polski. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy