Biznes Handel

Kamis kolejny raz pomaga podczas Świątecznej Zbiórki Żywności!

Kamis kolejny raz pomaga podczas Świątecznej Zbiórki Żywności!
Pandemia wpłynęła na wzrost liczby osób w trudnej sytuacji życiowej, które zgłaszają się do Banków Żywności o pomoc, zwłaszcza teraz, przed Bożym Narodzeniem. Dlatego marka Kamis po raz kolejny wspiera Świąteczną Zbiórkę Żywności i zachęca wszystkich do przyłączenia się do

Data publikacji: 2020-11-25
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Kamis kolejny raz pomaga podczas Świątecznej Zbiórki Żywności!
Kategoria: BIZNES, Handel

Pandemia wpłynęła na wzrost liczby osób w trudnej sytuacji życiowej, które zgłaszają się do Banków Żywności o pomoc, zwłaszcza teraz, przed Bożym Narodzeniem. Dlatego marka Kamis po raz kolejny wspiera Świąteczną Zbiórkę Żywności i zachęca wszystkich do przyłączenia się do akcji.

Kamis kolejny raz pomaga podczas Świątecznej Zbiórki Żywności! BIZNES, Handel - Pandemia wpłynęła na wzrost liczby osób w trudnej sytuacji życiowej, które zgłaszają się do Banków Żywności o pomoc, zwłaszcza teraz, przed Bożym Narodzeniem. Dlatego marka Kamis po raz kolejny wspiera Świąteczną Zbiórkę Żywności i zachęca wszystkich do przyłączenia się do akcji.

Pandemia zdecydowanie wpłynęła na nasze podejście do sposobu odżywiania się oraz zmieniła nasze nawyki żywieniowo-zakupowe. Pokazuje to badanie konsumenckie przeprowadzone przez markę Kamis i Banki Żywności w ramach 6. edycji programu „Kulinarnie Mocni”. Dodatkowo pandemia wpłynęła na wzrost liczby osób w trudnej sytuacji życiowej, które zgłaszają się do Banków Żywności o pomoc, zwłaszcza teraz, przed Bożym Narodzeniem. Dlatego marka Kamis po raz kolejny wspiera Świąteczną Zbiórkę Żywności i zachęca wszystkich do przyłączenia się do akcji.

 

Zakupy i podejście do gospodarowania żywnością podczas pandemii

Jak wynika z danych badania konsumenckiego przeprowadzonego na zlecenie firmy McCormick i Federacji Polskich Banków Żywności[1] na temat gospodarowania żywnością podczas pandemii, nastąpiły zmiany w naszych zwyczajach zakupowych i wciąż próbujemy zaadaptować się do nowej sytuacji. Wzrósł odsetek osób planujących zakupy z wyprzedzeniem – z 49% do 54%. Jednocześnie o 12% zwiększyła się liczba osób, które starały się nie dopuścić do zepsucia się czy zmarnowania produktów spożywczych, a niemal połowa respondentów (47%) przyznała, że robiła znacznie większe zakupy „na zapas”. Z drugiej części badania wynika także, że obecna sytuacja przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania niemarnowaniem żywności[2], np. poprzez mrożenie produktów spożywczych czy robienie przetworów. Na popularności zyskał temat Zero Waste, czyli tzw. kuchnia resztkowa. Zmianie uległ też sposób odżywiania badanych. Większa ilość czasu spędzanego w domu spowodowała, że 69% ankietowanych zaczęło jeść częściej i więcej domowych posiłków. W czasie lockdownu niektórzy odkryli pasję do gotowania i pieczenia, głównie chleba i ciast, i nic nie wskazuje na to, że zaprzestaną to robić wraz z nadejściem końca pandemii. Jak wskazują badania, zmieniły się także nawyki Polaków dotyczące samego planowania zakupów – popularne stało się np. odwiedzanie sklepów w godzinach nocnych oraz wczesnych godzinach porannych, ze względu na mniejszy ruch.

A to już wiesz?  SIG podsumowuje akcję „Czas na wakacje” – czy promocje dla klientów B2B są opłac

Dzielić się tym, co dobre

W czasach pandemii pogłębił się także kryzys i zwiększyła liczba osób w trudnej sytuacji życiowej, które zgłaszają się do Banków Żywności z prośbą o pomoc. Marka Kamis od lat wspiera Federację Polskich Banków Żywności, m.in. edukując Polaków w zakresie niemarnowania jedzenia. W ramach programu „Kulinarnie Mocni” wspólnie organizują oni warsztaty ekspertów Kamis dla edukatorów Banków Żywności, podczas których mogą się oni dowiedzieć, jak gotować z prostych składników, ziół i przypraw i poszerzyć swoje kulinarne umiejętności. Teraz marka zachęca też wszystkich do udziału w Świątecznej Zbiórce Żywności, której jest partnerem. Zbiórka ta ma na celu stworzenie możliwości przeżycia Świąt potrzebującym zgodnie z tegorocznym hasłem akcji, czyli aby były one godne, a nie głodne.

– Cieszymy się, że możemy być częścią tej akcji i kolejny raz nieść świąteczną radość dla osób w trudniejszej sytuacji życiowej. Świąteczna Zbiórka Żywności w tym roku potrwa dłużej, więc każdy zdąży zajrzeć do sklepu i wspomóc tę szczytną inicjatywę. Przekazujmy produkty spożywcze do specjalnych koszy, skąd trafią one do Banków Żywności, a następnie będą przekazywane podopiecznym lokalnych organizacji charytatywnych wspierających najuboższych. Ten niewielki gest ma naprawdę wielkie znaczenie – mówi Łukasz Śliwiński, CEE Marketing Director w McCormick Polska.

Zbiórka inna niż wszystkie

24. Świąteczna Zbiórka Żywności odbędzie się między 23 a 28 listopada w 2200 sklepach w całej Polsce, a jej formuła w tym roku została nieco zmieniona. Klienci będą mogli jak dotychczas przekazać zakupione produkty z długą datą ważności, jak makaron, kasza, mąka, konserwy, przetwory owocowe i warzywne itp., do koszy ustawionych przy kasach. Natomiast dla tych, którzy unikają wizyt w sklepach stacjonarnych, został uruchomiony wirtualny sklep http://www.zbiorkazywnosci.pl, gdzie będzie można dokonać wpłaty darowizny poprzez zakup symbolicznego, wirtualnego koszyka z zakupami. Zebrane pieniądze zostaną rozdysponowane pomiędzy 28 Banków Żywności, które zakupioną z tych środków żywność dla potrzebujących osób. Celem tegorocznej akcji jest zebranie 750 ton żywności, które pomoże zapewnić 1,5 mln posiłków dla ubogich.

A to już wiesz?  Food court ze smakiem. Plac Unii City Shopping zaprasza

 

[1] Badanie konsumenckie (ilościowe) przeprowadzone w dniach 15-17.09.2020 r. przez agencję badawczą SW RESEARCH, metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu SW Research, na reprezentatywnej próbie 1032 Polaków powyżej 16. r.ż., na zlecenie firmy McCormick i Federacji Polskich Banków Żywności.

[2] Badanie konsumenckie (jakościowe) przeprowadzone w dniach 16-18.09.2020 r. przez agencję badawczą SW RESEARCH, metodą zogniskowanych wywiadów grupowych on-line (triady, diady) za pośrednictwem aplikacji ZOOM, na próbie 16 pełnoletnich Polaków z zachowaniem zróżnicowania ze względu na płeć, wiek i klasę wielkości miejscowości oraz zamieszkiwane województwo, na zlecenie firmy McCormick i Federacji Polskich Banków Żywności.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Kamis kolejny raz pomaga podczas Świątecznej Zbiórki Żywności! BIZNES, Handel - Pandemia wpłynęła na wzrost liczby osób w trudnej sytuacji życiowej, które zgłaszają się do Banków Żywności o pomoc, zwłaszcza teraz, przed Bożym Narodzeniem. Dlatego marka Kamis po raz kolejny wspiera Świąteczną Zbiórkę Żywności i zachęca wszystkich do przyłączenia się do akcji.
Hashtagi: #BIZNES #Handel

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy