Na początku października br. branżowy Miesięcznik „PRESS” już po raz kolejny przygotował prestiżowy dla świata PR i marketingu w Polsce, coroczny ranking „TOP Marka” 2009. Jest to zestawienie 50 najczęściej opisywanych w prasie firm (marek), z podziałem na 10 branż, reprezentujących poszczególne gałęzie gospodarki. W kategorii „ubezpieczenia” Grupa Generali po raz kolejny uplasowała się w pierwszej trójce tego prestiżowego zestawienia.
W badaniu Top Marka wzięto pod uwagę liczbę i źródło publikacji prasowych na temat danej firmy oraz wydźwięk poszczególnych artykułów – pozytywny, negatywny czy neutralny. W wyniku analizy medialnej za ostatni rok, powstało zestawienie 10 najczęściej pojawiających się w polskiej prasie branż, a w nich pięciu najczęściej opisywanych marek. W wyniku analizy jakościowej i ilościowej dokonano również oceny wizerunku poszczególnych marek.
W kategorii „ubezpieczenia” Grupa Generali znalazła się na bardzo wysokim 3. miejscu, uzyskując 51 punktów (na podium za firmami Allianz i PZU). Generali wyprzedziło pod względem oceny wizerunku w polskich mediach takich graczy rynkowych jak Aviva Commercial Union oraz ING.
„W trudnym czasie spowolnienia gospodarczego i wielkiej konkurencji – zwłaszcza na rynku ubezpieczeń w Polsce – szczególnego znaczenia nabiera pozytywna, rynkowa ocena wartości i jakości marki, jaką prezentuje ranking TOP Marka. Staramy się prowadzić w Generali otwartą i proaktywną politykę informacyjną, stawiając na bliskość w relacjach z mediami. Cieszy nas, że takie nastawienie ma również swe efekty mierzone liczbą publikacji prasowych nt. Generali i ich pozytywnym wydźwiękiem, dzięki czemu mieliśmy szansę uplasować się na bardzo wysokim, 3. miejscu tego prestiżowego zestawienia. Udało nam się w ten sposób wyprzedzić wielu konkurentów rynkowych, nie rzadko mogących pochwalić się wyższym udziałem w rynku, co dowodzi faktu, że na ocenę wizerunku marki nie ma wpływu wyłącznie liczba pozyskanych klientów , a raczej jakość świadczonego serwisu wszystkim interesariuszom firmy, w tym również w dziedzinie relacji z mediami. Tak wysoka lokata w rankingu najlepiej i najczęściej opisywanych marek ubezpieczeniowych to dowód na to, ze nasze starania odnoszą pozytywny skutek, mamy szansę docierać do naszych interesariuszy w Polsce z pozytywnym przekazem, co jeszcze bardziej mobilizuje nas do pracy i stałej bliskości w codziennej współpracy z mediami” – podkreśla Paweł Wróbel, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu Grupy Generali w Polsce.