Data publikacji: 2015-12-09
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: FOLYO – darmowe animacje 3D dla e-handlu
Kategoria: BIZNES, Handel
Wystartowała platforma FOLYO, która pozwala samodzielnie tworzyć animacje 3D i 360° na bazie fotografii oraz udostępniać je w sklepach internetowych, social media i na stronach www.
Wystartowała platforma FOLYO, która pozwala samodzielnie tworzyć animacje 3D i 360° na bazie fotografii oraz udostępniać je w sklepach internetowych, social media i na stronach www. Rozwiązanie jest dopasowane do Allegro i eBay, a także do najpopularniejszych systemów sklepów internetowych, w tym PrestaShop, Magento i WooCommerce. Firma wykonuje również za darmo zdjęcia potrzebne do złożenia animacji, jeśli sklep internetowy korzysta z hostingu na www.folyo.pl.
Udostępnienie darmowej technologii realistycznych animacji wychodzi naprzeciw sytuacji prawnej polskiego e-commerce. We wrześniu 2015 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał precedensowy wyrok, z którego wynika, że sprzedawca internetowy nie ma prawa zastrzec, że wygląd produktu może odbiegać od prezentowanego na stronie sklepu. Animacje 3D i 360° pozwalają klientom obejrzeć produkt wyjątkowo precyzyjnie: ze wszystkich stron i w bardzo dużym przybliżeniu. Daje to możliwość oceny detali produktu.
Animacje w FOLYO może tworzyć każdy – nie jest do tego potrzebna wiedza specjalistyczna. Wystarczy posiadać zdjęcia, z których będzie sią składała animacja i załadować je do systemu. Teraz pozostaje jedynie ustawienie parametrów, z jakimi produkt ma być wyświetlany w Internecie, np. stopnia przybliżenia, szybkości i liczby obrotów, opisu, itp. Gotową animację można pobrać i udostępniać z własnego serwera, bądź korzystać z hostingu na www.folyo.pl. W tej opcji FOLYO za darmo wykonuje zdjęcia do animacji, w tym produktów o dużych gabarytach (do 100 kg wagi i 2 metrów wysokości).
FOLYO fotografuje produkt ze wszystkich stron na specjalnej obrotowej platformie. Do wykonania podstawowej animacji potrzeba od 32 do 72 zdjęć – zależnie od płynności ruchu, którą chcemy osiągnąć. Następnie fotografie są edytowane w specjalnym oprogramowaniu. Animacje 360° składa się ze zdjęć robionych pod jednym kątem; wtedy produkt można obracając wokół jego osi. W przypadku animacji 3D ujęcia powstają pod kilkoma kątami. Dzięki temu na przedmiot można spojrzeć także od góry i od dołu. Wysoka rozdzielczość zdjęć pozwala na znaczne przybliżenia i obejrzenie detali produktów. Użytkownicy FOLYO mają również do dyspozycji bezpłatny odtwarzacz (player), dostosowany do animacji 360°/3D. Jego szatę graficzną i kształt można samodzielnie dostosować do wyglądu każdego sklepu internetowego.
– W Internecie kupujemy oczami, a nasze rozwiązanie pozwala przedstawić produkty i towary dokładnie tak, jak wyglądają w rzeczywistości – mówi Tadeusz Murgrabia, pomysłodawca FOLYO. – Korzystanie z animacji 360° i 3D na bazie zdjęć umożliwia konsumentom oglądania produktów ze wszystkich stron i w dużym przybliżeniu. Daje to firmom działającym w segmencie e-commerce szansę na odróżnienie się od konkurencji i zwiększenie wiarygodności oferty produktowej – dodaje Tadeusz Murgrabia.
Żeby tworzyć animacje w FOLYO, wystarczy wejść na www.folyo.pl i założyć darmowe konto klienta. System wymaga odpłatności w przypadku zamówienia sesji fotograficznej lub kiedy chcemy zakupić istniejące już w systemie zdjęcia i animacje. W przypadku korzystania z hostingu odpłatność w pakiecie abonamentowym wynosi 1,44 zł (netto) za tysiąc wyświetleń.
***
Platforma FOLYO została opracowana przez spółkę Profolyo, specjalizującą się w tworzeniu oprogramowania do obróbki zdjęć, tworzenia z nich animacji, zarządzania nimi, w tym udostępniania w Internecie. Prace nad projektem trwały ponad 2 lata. Obejmowały m.in. stworzenie platformy www.folyo.pl, dzięki której można tworzyć animacje przedmiotów w trybie 360° i 3D. Animacje można następnie umieszczać na stronach www, w sklepach internetowych, jak również w serwisach social media.
Projekt otrzymał dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Priorytet 8: Społeczeństwo informacyjne – zwiększanie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.2: Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Handel