Umowa Zintegrowana Pekao, system bankowości internetowej PekaoBIZNES24 oraz serwis Pekao BusinessLine zostały nagrodzone prestiżowym tytułem EUROPRODUKT 2009 w XIV edycji tego ogólnopolskiego konkursu. Nagrodzone produkty Banku Pekao SA przeznaczone są dla klientów korporacyjnych. Bank otrzymał również nagrodę specjalną-ZŁOTY EUROPRODUKT za umacnianie pozytywnego wizerunku gospodarki.
Umowa Zintegrowana Pekao jest unikalnym rozwiązaniem legislacyjnym, które umożliwia dostęp do całego pakietu usług finansowych związanych z rachunkiem bankowym za pomocą jednego dokumentu.
– Umowa Zintegrowana to nowa jakość dokumentacji i organizacji współpracy z klientem. Podpisuje on w Banku tylko jedną umowę, a wszystkie wybrane produkty i usługi zamawia w dowolnym czasie bez dodatkowych formalności – mówi Krzysztof Kryk, Dyrektor Biura Rozwoju Produktów i Wsparcia Sprzedaży. – Należymy do czołówki rynkowej pod względem liczby produktów dostępnych w ramach jednej umowy – począwszy od rachunków, lokat i kart, aż po zarządzanie płatnościami masowymi klienta.
PekaoBIZNES24 umożliwia elastyczne zarządzanie finansami nowoczesnej korporacji.
– PekaoBIZNES24 jest systemem, z którego korzysta obecnie największa liczba klientów korporacyjnych w Polsce: na podstawie raportu Rady Bankowości Elektronicznej wyliczamy nasz udział w rynku na blisko 20% – podkreśla Piotr Pinchinat-Miernik, Dyrektor Biura Produktów Bankowości Elektronicznej. – Mamy już ponad 85 tys. aktywnych użytkowników korporacyjnych. Przeszło 35% przelewów internetowych zlecanych przez wszystkie polskie przedsiębiorstwa przetwarzanych jest właśnie w PekaoBIZNES24 – dodaje Adam Piotrowski, Dyrektor Biura Elektronicznych Kanałów Dystrybucji.
Serwis Pekao BusinessLine zapewnia pełne wsparcie klientów korporacyjnych w zakresie bankowości transakcyjnej, a także w procesach wdrożeniowych, informacyjnych i reklamacyjnych. Komunikacja z Pekao BusinessLine jest możliwa zarówno poprzez pocztę elektroniczną, jak i telefonicznie.
– Zdecydowaną przewagą konkurencyjną Pekao BusinessLine jest skala działania naszego serwisu, który obecnie obsługuje ponad 15 tys. firm – mówi Błażej Szczecki, Dyrektor Biura Zintegrowanej Obsługi Klienta Korporacyjnego – Jako jedyny na rynku, serwis posiada w swojej strukturze BusinessLine Desk – wirtualny oddział działający wyłącznie na potrzeby klientów korporacyjnych.
Mianując usługi bankowości korporacyjnej Banku Pekao SA tytułem Europrodukt 2009, niezależni eksperci docenili zatem podejście do klienta w trzech kluczowych obszarach: produktowym, legislacyjnym i posprzedażowym. Sami klienci również potwierdzają swoje zaufanie do Banku – ponad 40% korporacji w kraju wybrało Bank Pekao SA do swojej obsługi. Szczególnie docenili oni dostępność Banku w czasie niestabilności na rynkach finansowych i ograniczonego dostępu do kredytów, kiedy to Pekao SA nieprzerwanie kontynuował finansowanie przedsięwzięć swoich klientów.
Wręczenie nagród EUROPRODUKT 2009 odbyło się w dniu 18 września 2009 r. w Ministerstwie Gospodarki w Warszawie.
EUROPRODUKT jest prestiżowym ogólnopolskim konkursem organizowanym pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Od 2000 r. wyróżnia się w nim produkty, usługi i inicjatywy konkurencyjne na rynku europejskim pod względem wysokiej jakości, nowoczesności oraz profesjonalizmu.
Bankowość korporacyjna Banku Pekao SA była niejednokrotnie nagradzana nie tylko w kraju, ale również na poziomie międzynarodowym. Ostatnio, prestiżowy miesięcznik finansowy Global Finance przyznał Bankowi Pekao SA tytuły: Najlepszego banku internetowego dla korporacji w Polsce (?Best Corporate/Institutional Internet Bank in Poland”) w prestiżowym konkursie „2009 World’s Best Internet Banks” oraz Najlepszego Usługodawcy 2009 w kategoriach ?Wymiana Walut” i ?Finansowanie Handlu” (?Best Foreign Exchange Provider 2009″ oraz ?Best Trade Finance Provider Poland 2009″).