Historia Kapitana ENERGA, dostępna na stronie www.bohatercodziennosci.pl, to nieszablonowa forma budowania nowego wizerunku Grupy. Idea postaci nawiązuje do kultowych, komiksowych superbohaterów oraz ich misji w otaczającym świecie.
Film zamieszczony na stronie www.bohatercodziennosci.pl to opowiedziane z przymrużeniem oka starcie pozytywnej energii z ciemną stroną mocy, które swój finał znajduje w elektryzującym pojedynku gitarowym. Serwis ma charakter interaktywnej zabawy. Internauci mogą wcielić się w postać Kapitana Energa, modelować jego twarz oraz wysyłać zaproszenie do odwiedzania strony przez znajomych.
Bezpośrednią inspiracją do realizacji projektu były filmy o superbohaterach, które w tym roku znalazły się w repertuarach kin. Niezwykle nośny temat, wzbogacony został o dawkę autoironii i dystansu do własnego wizerunku, co zapewni mu pozytywny odbiór wśród coraz bardziej dojrzałych odbiorców reklam.
– Znalezienie nieszablonowej formy promocji przy budowaniu wspólnej marki, było dla nas dużym wyzwaniem. Staraliśmy się znaleźć rozwiązanie, które z jednej strony odzwierciedlałoby wartości, jakie marka Energa niesie, z drugiej zaś – rodziłoby pozytywne skojarzenia, pokazując Grupę jako innowacyjną, rozwijającą się w harmonii z najlepszymi, światowymi standardami. Zdecydowaliśmy się zatem powołać do życia superbohatera, który – niezauważalnie dla lokatorów – przywraca w domu dobrą energię i zapewnia rodzinie komfort życia – mówi Ireneusz Kulka, dyrektor marketingu i komunikacji w Energa S.A.
Film wykonany został w technice animacji poklatkowej, która pozwoliła uzyskać niezwykle plastyczny obraz, podkreślić komiksowy charakter projektu oraz uzyskać efekty specjalne (m.in. unoszący się w powietrzu superbohater). W powołaniu do życia Kapitana Energa pomogła agencja interaktywna Cookie. Autorem scenariusza jest Mariusz Kucharczyk, pomysłodawcą antybohatera i autorem zdjęć Tomek Bergmann (fotograf współpracujący m.in. z magazynami Twój Styl i Playboy). Muzykę skomponował i wykonał Mariusz Noskowiak (m.in. Blenders i Astro Punk).
Za planowanie i zakup mediów odpowiada Next Innovation. Internetowa kampania serwisu www.bohatercodziennosci.pl, w głównej mierze oparta na kreacjach video, rozpocznie się w poniedziałek, 24 listopada.
Kapitan Energa doceniony na świecie
Projekt Energi, dostępny również pod adresem www.daytodayhero.com, został już doceniony przez międzynarodowe grono ekspertów przyznających wyróżnienia i nagrody „Favourite Website Award” (FWA) i 17 listopada 2008 otrzymał tytuł „site of the day” (SOTD). Redaktorzy, specjaliści PR oraz dziennikarze bardzo wysoko ocenili wartość artystyczną projektu, jego szatę graficzną, nawigację oraz zawartość. Wraz z innymi wyróżnionymi w ciągu roku serwisami internetowymi, www.daytodayhero.com ubiegać się będzie o tytuł „site of the year” (SOTY).
***
Grupa ENERGA jest jedną czterech polskich grup energetycznych. Głównymi obszarami jej działalności jest wytwarzanie, obrót, dystrybucja i przesył energii elektrycznej. Obsługuje 2,5 mln klientów indywidualnych oraz ponad 300 tys. firm, co daje jej ok. 16-procentowy udział w rynku sprzedaży. Jest operatorem systemu dystrybucyjnego obejmującym swoim zasięgiem obszar o powierzchni 75 tys. km kw.