Data publikacji: 2019-10-30
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Checkpoint Systems prezentuje antykradzieżową antenę EAS dla małych sklepów
Kategoria: BIZNES, Handel
Checkpoint Systems, globalny lider w zakresie rozwiązań dla handlu detalicznego, wprowadził do oferty akrylową antenę G40 – model o niewielkiej powierzchni podstawy. Nowe rozwiązanie jest skierowane do sklepów małoformatowych, dynamicznie rozwijających się na polskim rynku.
Jak wynika z danych rynkowych z Polski, sklepy małoformatowe typu „convenience”, oferujące produkty spożywcze i pierwszej potrzeby, są coraz popularniejsze wśród klientów. Za zwiększonym popytem na usługi takich punktów idzie rosnąca liczba otwieranych sklepów, przy czym prym wiodą tu placówki franczyzowe.
Z drugiej strony często sklepy tego typu nie wdrażają u siebie rozwiązań antykradzieżowych, często argumentując to niewystarczającymi środkami, jak również brakiem powierzchni potrzebnej na montaż zabezpieczeń. A skala kradzieży sklepowych w Polsce robi wrażenie. Jak wynika z raportu „Bezpieczeństwo w handlu detalicznym w Europie: wykraczając poza straty”, przygotowanego w czerwcu 2019 r. przez firmę Crime&tech przy wsparciu Checkpoint Systems, straty w towarach ponoszone przez sklepy w Polsce szacuje się na 1,1 mld EUR rocznie. Największa część tej kwoty przypada na sklepy spożywcze, w nich również ma większość przypadków kradzieży, bo aż 50,4 proc. zdarzeń zarejestrowanych w Polsce. Według respondentów kradzieże sklepowe to jedyny typ kradzieży wykazujący tendencję wzrostową. Dlatego też niewielkie placówki handlowe powinny zadbać o odpowiednie zabezpieczenie swoich towarów, jednocześnie biorąc pod uwagę swoją specyfikę i ograniczenia.
Kompaktowa antena EAS G40, wykorzystująca technologię radiową, to rozwiązanie dla sklepów, w których instalacja tradycyjnych systemów EAS nie jest możliwa. Dzięki niewielkim rozmiarom urządzenie umożliwia zwiększenie ilości miejsca na ekspozycję produktów, oferując przy tym skuteczną detekcję pomiędzy kolumnami i zapobieganie fałszywym alarmom wywoływanym przez klientów przechodzących za anteną.
Antena skonstruowana została na bazie sprawdzonej elektronicznej platformy EVOLVE firmy Checkpoint i zapewnia systemową łączność umożliwiającą zdalne serwisowanie, raporty dotyczące konserwacji i aktualizacje sytemu, co pozwala skrócić czas przestojów.
„Wysoka skuteczność i niewielkie rozmiary anteny G40 to cechy, które czynią ją rozwiązaniem idealnym dla małych sklepów w Polsce. Ten ekonomiczny i wydajny model, działający w standardzie EAS, nie zajmuje cennego miejsca, dzięki czemu wykorzystujące go polskie sklepy mogą zwiększyć powierzchnię sprzedaży, zapewniając jednocześnie wysoki poziom bezpieczeństwa oferowanych towarów” – powiedziała Ewa Pytkowska, dyrektor sprzedaży w Checkpoint Systems.
Antena G40 jest już dostępna w sprzedaży.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Handel