Data publikacji: 2015-05-19
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Chcesz mieć hotel wyjątkowy? Postaw na lokalność!
Kategoria: LIFESTYLE, Podróże
Czego szukają klienci w hotelach? Oczywiście wygody, czystości, wysokiej jakości usług, doskonałej obsługi. Są jednak i tacy, którym zależy przede wszystkim na tym, aby hotel, w którym się zatrzymują, różnił się od pozostałych, był w jakiś sposób wyjątkowy.
Czego szukają klienci w hotelach? Oczywiście wygody, czystości, wysokiej jakości usług, doskonałej obsługi. Są jednak i tacy, którym zależy przede wszystkim na tym, aby hotel, w którym się zatrzymują, różnił się od pozostałych, był w jakiś sposób wyjątkowy. Jak zbudować taką wyjątkowość?
Sposobów na wyróżnienie się na niełatwym i bardzo konkurencyjnym rynku hotelarskim może być wiele. Jednym z tych, na które warto zwrócić szczególną uwagę, jest ścisły związek z lokalną tradycją, miejscowymi producentami i dostawcami. Dlaczego? Po pierwsze, współpraca choćby z małymi lokalnymi producentami zapewnia hotelowi dostęp do jedynych w swoim rodzaju, niepowtarzalnych elementów wystroju, które gwarantują hotelowym gościom nocleg w miejscu niepodobnym do innych. Po drugie, współdziałanie z lokalnymi firmami zapewnia niemal natychmiastowy kontakt z nimi w przypadku awarii czy jakichś kłopotów i wsparcie w naprawdę krótkim czasie. To gwarancja sprawnego funkcjonowania hotelu i zadowolenia gości. Po trzecie, takie działania pozwalają hotelowi zidentyfikować się z miejscem i sprawiają, że staje się on niezwykle ważnym elementem i miejscowości, i lokalnej społeczności.
Jak to działa? Oczywiście trudno jest się wyróżnić, jeśli używa się bardzo oczywistych elementów związanych w konkretnym regionem. Drewniane ściany i baranie skóry w Zakopanem są w stanie przyciągnąć turystów z innych stron do samego miasta, ale nie sprawią, że hotel czy pensjonat nabierze w tym miejscu indywidualnego charakteru. Trzeba postawić na inne przedmioty.
– Nasze hotele znajdują się w Krakowie, ale nie odwołujemy się w nich do np. smoka wawelskiego. Za to kupujemy od lokalnych producentów niemal wszystkie elementy wystroju pomieszczeń. Są one robione na indywidualne zamówienie, bardzo często mamy na nie wyłączność, co oznacza, że w żadnym innym hotelu nie znajdzie się takich samych lamp, szaf czy luster. Dzięki temu wystrój naszych wnętrz jest naprawdę wyjątkowy, nie wzorujemy się na innych obiektach, nie kupujemy rzeczy produkowanych seryjnie – tłumaczy Mateusz Stępień, manager grupy Artery Hotels.
Nie bez znaczenia jest też wspieranie lokalnej społeczności, drobnych wytwórców, od których zakupić można np. owoce, ciasta czy słodycze. To z jednej strony dodaje wyjątkowości każdemu elementowi hotelowej oferty, z drugiej zaś przyczynia się do związania obiektu z miejscem.
– Goście Artery Hotels jedzą jabłka zakupione u lokalnych dostawców, mogą skosztować ciast pieczonych ze składników zakupionych na miejscowym targu. To nie tylko gwarancja świeżości, ale też zdrowia. Wiemy, co dajemy naszym gościom, znamy ludzi, od których kupujemy artykuły spożywcze. Nie serwujemy niczego, czego sami nie sprawdziliśmy – dodaje Mateusz Stępień.
Dobre stosunki z lokalną społecznością to nie tylko korzyści namacalne, materialne, ale też wizerunkowe. Nie od dziś wiadomo, że ważnym elementem budowania marki turystycznej jest opinia, także opinia ludzi miejscowych. Niejednokrotnie zdarza się, że przyjeżdżający do konkretnego miejsca goście pytają mieszkających tam znajomych o to, w którym hotelu warto się zatrzymać. Miejscowi polecają obiekty, które znają. Między innymi takie, z którymi na co dzień współpracują i mogą zaręczyć za jakość oferowanych przez nich usług i produktów.
To nie wszystko. Lokalni dostawcy usług oznaczają także szybki dostęp do potrzebnej pomocy.
– W naszych hotelach korzystamy z Internetu dostarczanego przez lokalną firmę, z którą współpracujemy od lat. Są na miejscu, znają nas, infrastrukturę, którą dysponujemy, dlatego w razie ewentualnej awarii pojawiają się u nas w ciągu kilkunastu minut i rozwiązują problem. To znacząco ułatwia codzienne funkcjonowanie hoteli, pozwala nam uporać się z kłopotami technicznymi skutecznie i niemal natychmiast – wyjaśnia Mateusz Stępień z Artery Hotels.
Dobre stosunki z lokalną społecznością przynoszą zatem wyraźne korzyści. Dostęp do niepowtarzalnych produktów, możliwość kontrolowania ich jakości, współpraca z firmami, dla których nie jest się tylko jednym z wielu odbiorców usług. To wszystko podnosi jakość świadczonych usług i – co za tym idzie – zadowolenie gości hotelowych. Warto o to zadbać.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #LIFESTYLE #Podróże