Każdego roku Carrefour Polska podejmuje szereg inicjatyw i działań skierowanych do lokalnych społeczności. Szczególnie bliskie są mu akcje mające na celu promocję zdrowego stylu życia oraz zachęcenie do profilaktyki prozdrowotnej osób w dojrzałym wieku.
W tym roku po raz kolejny centra handlowe Carrefour aktywnie włączyły się w ogólnopolską kampanię ?Zadbaj o swoje serce?, która zwyciężyła w prestiżowym konkursie ?Know Health? w kategorii ?Najlepsze działania CSR w dziedzinie promocji i profilaktyki zdrowia?. W kapitule Plebiscytu zasiadali wybitni eksperci w dziedzinie ochrony zdrowia, m.in. Sekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia, Sławomir Neumann, Prof. dr hab. n. med. Mirosław J. Wysocki, Prof. dr hab. n. med. Alicja Chybicka oraz inni zasłużeni na polu szeroko pojętej promocji zdrowia.
?Zadbaj o swoje serce? to ogólnopolski program bezpłatnych badań przesiewowych realizowany przez Telemedycynę Polską SA oraz Optimę Cardio przy aktywnym udziale centrów handlowych Carrefour. Głównym celem kampanii jest wzrost świadomości w zakresie zdrowego stylu życia oraz profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii.
W tym roku program ?Zadbaj o swoje serce? odbył się na terenie 12 centrów handlowych Carrefour:?CH AKS? w Chorzowie, ?Galeria Śląska? w Rybniku, ?Galeria Zdrój? w Jastrzębiu Zdrój, ?Galeria Głogów? w Głogowie, ?Galeria Słowiańska? w Zgorzelcu, ?Galeria Glinki? w Bydgoszczy, ?Galeria Kalisz? w Kaliszu, ?CH Morena? w Gdańsku, ?Galeria Lubelska? w Lublinie oraz ?CH Carrefour? w Łodzi.
Uczestnicy akcji mogli skorzystać z szeregu badań takich jak: EKG, pomiar ciśnienia krwi oraz badanie poziomu cholesterolu. Dodatkowo wszyscy chętni mieli okazję do obliczenia swojego wskaźnika BMI oraz uzyskania porad w zakresie stosowania odpowiedniej diety, zapobiegającej nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. Podczas każdego spotkania udało się przebadać kilkaset osób z danego regionu i tym samym zapobiec dalszemu rozwojowi niektórych schorzeń, wykrytych podczas profilaktycznych badań.
Zaangażowanie społeczne, w tym zaangażowanie na rzecz promocji zdrowia to jeden z ważniejszych obszarów dla spółki Carrefour, realizowany w ramach programów CSR. Carrefour od lat angażuje się w inicjatywy przynoszące korzyść społeczeństwu, prowadząc programy zaangażowania społecznego we współpracy partnerami społecznymi, takimi jak Caritas, Banki Żywności czy Stowarzyszenie Niepełnosprawni dla Środowiska EKON.
Być bliżej klienta, bliżej potrzebujących, bliżej drugiego człowieka – to wspólny cel zespołu Carrefour.
Centra handlowe Carrefour Polska
Carrefour Polska ? właściciel i zarządca sieci centrów handlowych zlokalizowanych w dużych oraz średnich miastach. Cechą wspólną posiadanych obiektów jest siła marki Carrefour, która obecna jest w Polsce od ponad 16 lat. Obecnie Carrefour Polska zarządza ponad 220 000 mkw. powierzchni handlowej zlokalizowanej w kilkudziesięciu obiektach na terenie całego kraju. Carrefour Polska prowadzi również intensywne działania rekomercjalizacyjne posiadanych obiektów w połączeniu z ich częściową lub całkowitą modernizacją.
Grupa Carrefour
Carrefour jest pionierem i liderem wielkiej dystrybucji, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od wielu lat Carrefour jest numerem 1 wielkiej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie.
O Carrefour Polska
Carrefour Polska należy w 100% do Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w kraju. Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce blisko 600 placówek: hiper- i supermarkety, sklepy franczyzowe Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience. W portfelu Carrefour znajduje się także 20 centrów handlowych skupionych w dużych i średnich miastach, jest także jednym z liderów na rynku przymarketowych stacji paliw. Carrefour Polska aktywnie działa na rzecz aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych, prowadzi szereg projektów na rzecz dzieci i społeczności lokalnych.