Biznes Finanse

BFF OGŁASZA NOWĄ IDENTYFIKACJĘ WIZUALNĄ MARKI

BFF OGŁASZA NOWĄ IDENTYFIKACJĘ WIZUALNĄ MARKI
Nowy design ma uczcić powstanie jednej z najbardziej dochodowych i najlepiej skapitalizowanych grup bankowych w

Data publikacji: 2021-03-04
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: BFF OGŁASZA NOWĄ IDENTYFIKACJĘ WIZUALNĄ MARKI
Kategoria: Finanse, BIZNES

Nowy design ma uczcić powstanie jednej z najbardziej dochodowych i najlepiej skapitalizowanych grup bankowych w Europie.

BFF OGŁASZA NOWĄ IDENTYFIKACJĘ WIZUALNĄ MARKI Finanse, BIZNES - Nowy design ma uczcić powstanie jednej z najbardziej dochodowych i najlepiej skapitalizowanych grup bankowych w Europie.

BFF ma zaszczyt ogłosić nową tożsamość marki w związku z połączeniem firmy macierzystej Banca Farmafactoring S.p.A. z DEPObank S.p.A.1, które razem tworzyć będą BFF Bank S.p.A. Nowy design ma uczcić powstanie jednej z najbardziej dochodowych i najlepiej skapitalizowanych grup bankowych w Europie.

 

BFF jest wiodącym, niezależnym europejskim bankiem, o wysokim poziomie generowanego kapitału, dobrej rentowności i zorientowanym na wzrost oraz o zrównoważonym modelu biznesowym. Specjalizuje się w faktoringu i pożyczkach, usługach związanych z instrumentami kapitałowymi, bankowością i płatnościami korporacyjnymi.

Nowe logo będzie przewodzić nowej tożsamości marki grupy, od 5 marca br. tj. daty wejścia w życie fuzji, stopniowo zastępując obecną wizualizację. Proces zmian został zaplanowany tak, aby sprostać rosnącemu, wewnętrznemu i zewnętrznemu, zapotrzebowaniu na ochronę środowiska i tworzenie zrównoważonych strategii na wszystkich poziomach.

Rebranding będzie zatem realizowany stopniowo od marca w całej Europie, aby uniknąć marnowania zasobów papieru i innych materiałów, które muszą zostać zastąpione lub zreorganizowane.

Nowa tożsamość marki została dziś, po raz pierwszy, zaprezentowana wszystkim pracownikom podczas wydarzenia online na żywo, które zgromadziło całą europejską Grupę, zgodnie z kulturą integracyjną, która stawia ludzi w centrum organizacji.

"Nowa tożsamość jest symbolem milowego kroku, jaki wykonaliśmy w ewolucji naszej grupy. Mamy doskonałą pozycję, aby wypracowywać dobre wyniki, dlatego chcieliśmy unowocześnić nasze logo, aby lepiej dopasować je do strategii firmy" –  powiedział Massimiliano Belingheri, Dyrektor Generalny BFF Banking Group.

Inspiracja sztuką

Logo, nawiązujące designem do obecnego, zostało uproszczone i obrócone, w taki sposób, aby sugerować ruch do przodu.

Jest ono inspirowane dziełem Danza [Taniec], które spółka zleciła artyście Gianfranco Pardiemu i podarowała miastu Mediolan w 2006 r.2, aby udekorować jedną z głównych bram miasta, w pobliżu siedziby BFF.

A to już wiesz?  Zmiany w polskim handlu detalicznym

Rzeźba składa się z serii żółtych wygiętych linii, które – w swoich krzywiznach i przerwach – sugerują ruch i dynamizm zmian, zgodny z zasadami firmy opartymi na ciągłej innowacji i doskonałości w realizacji celów.

Myśl przewodnia

Nowe logo podtrzymuje przekaz wprowadzony w 2017 r.: "bank, jak żaden inny".

Fuzja z DEPObankiem łączy dwóch liderów w swoich segmentach rynkowych. Myśl przewodnia przypomina  o  sukcesach i wyjątkowych możliwościach firmy.

Deklaracja misji i wizji z planu strategicznego „BFF2023” pozostała niezmieniona.

Misja: Być liderem w zakresie innowacji, obsługi klienta i egzekucji na rynkach referencyjnych, przy niskim profilu ryzyka i wysokiej wydajności operacyjnej, dostosowanej do najlepszych praktyk ładu korporacyjnego dla firm publicznych.

Wizja: Być liderem w specjalistycznych segmentach finansowych w Europie.

Czcionka i kolory

Każda z liter logotypu jest wielka i powiększona, aby zapewnić natychmiastowe skojarzenie z marką i jej tożsamością z takimi cechami jak: wzrost, solidność i sprawność. Krój pisma jest unikalny, co dodatkowo potwierdza hasło "bank, jak żaden inny".

Kolorystyka pozostaje bez zmian, z przewagą żółtego, który przypomina twórczość Pardiego, oraz niebieskiego. Odświeżona paleta lepiej dostosowana jest do kanałów cyfrowych.

Trzy różne linie biznesowe – faktoring i pożyczki, usługi związane z instrumentami kapitałowymi oraz bankowość i płatności korporacyjne – będą miały swoje własne, charakterystyczne kolory z nowej palety, co zapewni im większą rozpoznawalność.

Obejrzyj film, aby dowiedzieć się więcej: https://youtu.be/1hPWfWDZO04 

Nowe logo zostało zaprojektowane przez Ideogramma.

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
BFF OGŁASZA NOWĄ IDENTYFIKACJĘ WIZUALNĄ MARKI Finanse, BIZNES - Nowy design ma uczcić powstanie jednej z najbardziej dochodowych i najlepiej skapitalizowanych grup bankowych w Europie.
Hashtagi: #Finanse #BIZNES

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy