Data publikacji: 2021-03-04
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: BFF OGŁASZA NOWĄ IDENTYFIKACJĘ WIZUALNĄ MARKI
Kategoria: Finanse, BIZNES
Nowy design ma uczcić powstanie jednej z najbardziej dochodowych i najlepiej skapitalizowanych grup bankowych w Europie.
BFF ma zaszczyt ogłosić nową tożsamość marki w związku z połączeniem firmy macierzystej Banca Farmafactoring S.p.A. z DEPObank S.p.A.1, które razem tworzyć będą BFF Bank S.p.A. Nowy design ma uczcić powstanie jednej z najbardziej dochodowych i najlepiej skapitalizowanych grup bankowych w Europie.
BFF jest wiodącym, niezależnym europejskim bankiem, o wysokim poziomie generowanego kapitału, dobrej rentowności i zorientowanym na wzrost oraz o zrównoważonym modelu biznesowym. Specjalizuje się w faktoringu i pożyczkach, usługach związanych z instrumentami kapitałowymi, bankowością i płatnościami korporacyjnymi.
Nowe logo będzie przewodzić nowej tożsamości marki grupy, od 5 marca br. tj. daty wejścia w życie fuzji, stopniowo zastępując obecną wizualizację. Proces zmian został zaplanowany tak, aby sprostać rosnącemu, wewnętrznemu i zewnętrznemu, zapotrzebowaniu na ochronę środowiska i tworzenie zrównoważonych strategii na wszystkich poziomach.
Rebranding będzie zatem realizowany stopniowo od marca w całej Europie, aby uniknąć marnowania zasobów papieru i innych materiałów, które muszą zostać zastąpione lub zreorganizowane.
Nowa tożsamość marki została dziś, po raz pierwszy, zaprezentowana wszystkim pracownikom podczas wydarzenia online na żywo, które zgromadziło całą europejską Grupę, zgodnie z kulturą integracyjną, która stawia ludzi w centrum organizacji.
"Nowa tożsamość jest symbolem milowego kroku, jaki wykonaliśmy w ewolucji naszej grupy. Mamy doskonałą pozycję, aby wypracowywać dobre wyniki, dlatego chcieliśmy unowocześnić nasze logo, aby lepiej dopasować je do strategii firmy" – powiedział Massimiliano Belingheri, Dyrektor Generalny BFF Banking Group.
Inspiracja sztuką
Logo, nawiązujące designem do obecnego, zostało uproszczone i obrócone, w taki sposób, aby sugerować ruch do przodu.
Jest ono inspirowane dziełem Danza [Taniec], które spółka zleciła artyście Gianfranco Pardiemu i podarowała miastu Mediolan w 2006 r.2, aby udekorować jedną z głównych bram miasta, w pobliżu siedziby BFF.
Rzeźba składa się z serii żółtych wygiętych linii, które – w swoich krzywiznach i przerwach – sugerują ruch i dynamizm zmian, zgodny z zasadami firmy opartymi na ciągłej innowacji i doskonałości w realizacji celów.
Myśl przewodnia
Nowe logo podtrzymuje przekaz wprowadzony w 2017 r.: "bank, jak żaden inny".
Fuzja z DEPObankiem łączy dwóch liderów w swoich segmentach rynkowych. Myśl przewodnia przypomina o sukcesach i wyjątkowych możliwościach firmy.
Deklaracja misji i wizji z planu strategicznego „BFF2023” pozostała niezmieniona.
Misja: Być liderem w zakresie innowacji, obsługi klienta i egzekucji na rynkach referencyjnych, przy niskim profilu ryzyka i wysokiej wydajności operacyjnej, dostosowanej do najlepszych praktyk ładu korporacyjnego dla firm publicznych.
Wizja: Być liderem w specjalistycznych segmentach finansowych w Europie.
Czcionka i kolory
Każda z liter logotypu jest wielka i powiększona, aby zapewnić natychmiastowe skojarzenie z marką i jej tożsamością z takimi cechami jak: wzrost, solidność i sprawność. Krój pisma jest unikalny, co dodatkowo potwierdza hasło "bank, jak żaden inny".
Kolorystyka pozostaje bez zmian, z przewagą żółtego, który przypomina twórczość Pardiego, oraz niebieskiego. Odświeżona paleta lepiej dostosowana jest do kanałów cyfrowych.
Trzy różne linie biznesowe – faktoring i pożyczki, usługi związane z instrumentami kapitałowymi oraz bankowość i płatności korporacyjne – będą miały swoje własne, charakterystyczne kolory z nowej palety, co zapewni im większą rozpoznawalność.
Obejrzyj film, aby dowiedzieć się więcej: https://youtu.be/1hPWfWDZO04
Nowe logo zostało zaprojektowane przez Ideogramma.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Finanse #BIZNES