Wiadomości branżowe

100 000 rozmów biznesowych, 4 000 publikacji o wartości 25 000 000 zł

100 000 rozmów biznesowych, 4 000 publikacji o wartości 25 000 000 zł
Ile rozmów odbyło się podczas paneli, sesji, spotkań biznesowych, wydarzeń towarzyszących IV Europejskiego Kongresu Gospodarczego? Jak często o wydarzeniu wspominały media? Jaka jest wartość ekwiwalentu reklamowego blisko 4 000 publikacji? Co o największej imprezie biznesowej Europy Centralnej sądzą jej uczestnicy?Europejski Kongres Gospodarczy 2012 (European Economic Congress – EEC) odbył się między 14. a 16. maja w jedenastu katowickich lokalizacjach. Trzy kongresowe dni wypełniły liczne debaty, spotkania, wydarzenia towarzyszące, w których wiedzą i doświadczeniem podzieliło się ponad 900 prelegentów. W całym wydarzeniu udział wzięło ponad 6 000 gości z całego globu. Już po raz czwarty stolica Górnego Śląska była gospodarzem spotkania najważniejszych postaci świata polityki, biznesu, nauki i ekonomii.– Przyjmijmy, że każda z 6 000 osób przeprowadziła podczas trzech dni do 20 rozmów biznesowych. Szacować więc możemy, że było ich łącznie ok. 100 000. Takie rozmowy to jedna z najcenniejszych wartości Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Z myślą o jak najlepszym przygotowaniu kolejnej edycji

Ile rozmów odbyło się podczas paneli, sesji, spotkań biznesowych, wydarzeń towarzyszących IV Europejskiego Kongresu Gospodarczego? Jak często o wydarzeniu wspominały media? Jaka jest wartość ekwiwalentu reklamowego blisko 4 000 publikacji? Co o największej imprezie biznesowej Europy Centralnej sądzą jej uczestnicy?

Europejski Kongres Gospodarczy 2012 (European Economic Congress – EEC) odbył się między 14. a 16. maja w jedenastu katowickich lokalizacjach. Trzy kongresowe dni wypełniły liczne debaty, spotkania, wydarzenia towarzyszące, w których wiedzą i doświadczeniem podzieliło się ponad 900 prelegentów. W całym wydarzeniu udział wzięło ponad 6 000 gości z całego globu. Już po raz czwarty stolica Górnego Śląska była gospodarzem spotkania najważniejszych postaci świata polityki, biznesu, nauki i ekonomii.

– Przyjmijmy, że każda z 6 000 osób przeprowadziła podczas trzech dni do 20 rozmów biznesowych. Szacować więc możemy, że było ich łącznie ok. 100 000. Takie rozmowy to jedna z najcenniejszych wartości Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Z myślą o jak najlepszym przygotowaniu kolejnej edycji wydarzenia, podsumowujemy i wyciągamy wnioski z zakończonego przed miesiącem IV EEC. Analizujemy również wyniki profesjonalnych badań*, którymi objęliśmy mieszkańców województwa śląskiego, Katowic oraz uczestników Kongresu – mówi Wojciech Kuśpik, inicjator EEC, Prezes Grupy PTWP SA. – Jakie są najciekawsze z konkluzji?

Blisko 90 procent uczestników deklaruje zadowolenie z organizacji Kongresu w stolicy Górnego Śląska. Ankietowani docenili głównie atmosferę wydarzenia, interesującą tematykę wystąpień i dobór ekspertów oraz profesjonalną moderację. Zdecydowana większość (ponad 90 procent) deklaruje chęć ponownego uczestnictwa w imprezie w 2013 r.

Satysfakcja uczestników Europejskiego Kongresu Gospodarczego zależy również od spójności bloków tematycznych oraz materiałów kongresowych. Do słabości EEC 2012 należy zaliczyć przede wszystkim niewystarczający czas na prowadzenie dyskusji z panelistami. 

Ze statystyk organizatora wynika, że uczestnicy EEC pochodzący ze Śląska stanowili jedną czwartą wszystkich obecnych. Z roku na rok na Kongres przyjeżdża więcej gości i zostaje w Katowicach na dłużej. W tym roku aż 90 procent z tych, którzy korzystali z oferty noclegowej, spędziła w hotelach dwie noce.

A to już wiesz?  PKO Bank Polski partnerem strategicznym XXIV Biegu Niepodległości

– Dobrze oceniona została również oferta wydarzeń towarzyszących. Odnotowaliśmy 100 procentowy wzrost frekwencji na bankietach, które potrafiły zgromadzić ponad pół tysiąca osób w jednym miejscu. Zainteresowanie uczestnictwem w tego typu wydarzeniach deklaruje zdecydowana większość (70 procent) ankietowanych – dodaje Wojciech Kuśpik.

Wartość kampanii reklamowejEuropejskiego Kongresu Gospodarczegoszacowana jest na 5 000 000 zł.Liczba publikacji (bez reklam) w mediach (prasa, radio, TV, Internet) pokazujących miasto, region i kraj w kontekście Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2012 w Katowicach, sięga 4 000. Łączny ekwiwalent reklamowy, czyli wskaźnik obrazujący ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na reklamę o tej samej powierzchni i czas antenowy wynosi około 25 000 000 zł.

– Jest to wartość ekwiwalentu reklamowego wyliczana w stosunku 1:1. Pamiętajmy, że artykuły, wywiady, programy, relacje w mediach mają znacznie większą wartość i efektywność niż reklama – dodaje Wojciech Kuśpik.

W debacie o przyszłości kontynentu, IV Europejskim Kongresie Gospodarczym, udział wzięli m.in.: Bronisław Komorowski, Prezydent RP; Waldemar Pawlak, Wicepremier, Minister Gospodarki; Janusz Lewandowski, Komisarz UE ds. Budżetu i Programowania Finansowego; Barbara Kudrycka, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego; Jerzy Buzek, Przewodniczący Parlamentu Europejskiego w latach 2009-2012, Prezes Rady Ministrów w latach 1997-2001 oraz Mikuláš Dzurinda, Premier Słowacji w latach 1998-2006, Minister Spraw Zagranicznych Słowacji w latach 2010-2012; Joschka Fischer, Wicekanclerz Niemiec w latach 1998-2005, Minister Spraw Zagranicznych Niemiec w latach 1998-2005 oraz Aleksander Kwaśniewski, Prezydent RP w latach 1995-2005 i Günter Verheugen, Komisarz UE ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu w latach 2004-2010, Komisarz UE ds. Rozszerzenia w latach 1999-2004.

Najważniejsze merytoryczne wnioski, przewodnie tezy dotyczące kluczowych kwestii dla przyszłości Europy, najbardziej reprezentatywne, najczęściej powtarzające się stwierdzenia i opinie z IV Europejskiego Kongresu Gospodarczego zostaną w najbliższym czasie opublikowane w postaci swoistego raportu. Zostanie on wysłany do wyselekcjonowanego grona europejskich i krajowych decydentów, europosłów, przedstawicieli Komisji Europejskiej, polityków, czołowych przedstawicieli biznesu i świata nauki. Wierzymy, że debata o tym co najważniejsze dla wspólnej przyszłości, wymiana myśli uwrażliwiająca na potrzeby innych jest nam, Europejczykom, potrzebna teraz bardziej niż zwykle – podsumowuje Wojciech Kuśpik.

A to już wiesz?  4 000 publikacji o Europejskim Kongresie Gospodarczym 2012

###

*badania wśród mieszkańców województwa śląskiego oraz Katowic, a także uczestników Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2012 na reprezentatywnych próbach badawczych przeprowadził instytut badawczyBCMM – badania marketingowe w dniach 22 maja-6 czerwca br.

*** 

Europejski Kongres Gospodarczy (European Economic Congress – EEC) w Katowicach to największa impreza biznesowa w Europie Środkowej, trzydniowy cykl debat, spotkań i wydarzeń towarzyszących z udziałem najważniejszych osobistości świata polityki, biznesu, nauki oraz ekonomii. W 100 sesjach tematycznych, debatach i imprezach towarzyszących EEC udział bierze około 6000 gości z Polski i z zagranicy.

 Europejski Kongres Gospodarczy został uznany za forum jednej z najbardziej reprezentatywnych dyskusji o przyszłości Europy, tezy wystąpień najważniejszych uczestników są często cytowane i szeroko komentowane.

 Organizatorem Europejskiego Kongresu Gospodarczego, od pierwszej edycji w 2009 roku, jest Grupa PTWP SA, wydawca m.in. Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł oraz portalu wnp.pl.

 Więcej informacji o Europejskim Kongresie Gospodarczym 2012 www.eecpoland.eu

 Zapraszamy również:

 Facebook: http://www.facebook.com/EECKatowice

 Twitter: https://twitter.com/EECKatowice

 Blip: http://eeckatowice.blip.pl/

 Pinterest: http://pinterest.com/eecpoland/

 Youtube:http://www.youtube.com/user/eecpoland

 Wirtualne biuro prasowe:http://media.eecpoland.eu/

 

Źródło Europejski Kongres Gospodarczy. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy