Wiadomości branżowe

10. edycja FashionPhilosophy Fashion Week Poland wspiera pozytywne trendy w rozwoju rynku modowego

10. edycja FashionPhilosophy Fashion Week Poland wspiera pozytywne trendy w rozwoju rynku modowego
FashioPhilosopy Fashion Week Poland wspiera polskich projektantów i marki w reagowaniu na zmiany zachodzące w strukturze rynku modowego, stwarzając unikalną przestrzeń przenikania się światów sztuki, projektowania i biznesu.Według edycji 2013 raportu KPMG odzież i dodatki stanowią jeden z największych segmentów polskiego rynku dóbr luksusowych. W 2013 roku łączna wartość sprzedaży sięgnęła w tym obszarze 1,8 mld zł. Segment ten charakteryzuje się również stałą tendencją wzrostową. Eksperci KPMG przewidują, że w latach 2013-16 będzie on rósł o 4,7% rocznie dla rynku odzieży luksusowej i aż o 8,1% dla luksusowych dodatków.Zapotrzebowanie na luksusową odzież i dodatki zwiększa się w korelacji do stałego wzrostu liczby osób zamożnych i bogatych. Duże znaczenie odgrywają również wzrost wrażliwości polskiego odbiorcy na modę oraz poszerzanie się kanałów dystrybucji. Rosnąca popularność dużych wydarzeń modowych z FashionPhilosophy Fashion Week Poland na czele odgrywa ważną rolę w kształtowaniu tych ostatnich

FashioPhilosopy Fashion Week Poland wspiera polskich projektantów i marki w reagowaniu na zmiany zachodzące w strukturze rynku modowego, stwarzając unikalną przestrzeń przenikania się światów sztuki, projektowania i biznesu.

Według edycji 2013 raportu KPMG odzież i dodatki stanowią jeden z największych segmentów polskiego rynku dóbr luksusowych. W 2013 roku łączna wartość sprzedaży sięgnęła w tym obszarze 1,8 mld zł. Segment ten charakteryzuje się również stałą tendencją wzrostową. Eksperci KPMG przewidują, że w latach 2013-16 będzie on rósł o 4,7% rocznie dla rynku odzieży luksusowej i aż o 8,1% dla luksusowych dodatków.

Zapotrzebowanie na luksusową odzież i dodatki zwiększa się w korelacji do stałego wzrostu liczby osób zamożnych i bogatych. Duże znaczenie odgrywają również wzrost wrażliwości polskiego odbiorcy na modę oraz poszerzanie się kanałów dystrybucji. Rosnąca popularność dużych wydarzeń modowych z FashionPhilosophy Fashion Week Poland na czele odgrywa ważną rolę w kształtowaniu tych ostatnich trendów. Organizowane podczas wydarzenia pokazy pomagają wypromować się rosnącej rzeszy utalentowanych projektantów, a strefa wystawiennicza Showroom ułatwia markom nawiązywanie bezpośrednich kontaktów ze światem biznesu oraz lepiej rozeznać się w aktualnych oczekiwaniach odbiorców mody i strategiach konsumenckich.

Wraz ze wzrostem całego rynku rośnie siła polskiego e-commerce, którego jedną z najprężniej rozwijających się gałęzi jest handel odzieżą, obuwiem i dodatkami (30% wzrostu w 2013 roku wg 3 edycji infografiki ?E-commerce w Polsce?). Branża odzieżowa wpisuje się w obserwowany od kilku lat trend, zgodnie z którym najwięcej nowych podmiotów powstaje tam, gdzie producent może zagospodarować stosunkową wąską niszę i wzbudzać zainteresowanie ofertą profilowaną pod kątem oczekiwań konkretnych konsumentów.

Za rozwój rynku towarów luksusowych, w tym odzieży, odpowiada w dużej mierze koniunktura nakręcana przez wyłaniające się nowe grupy społeczno-kulturowe. Dobrym przykładem są tutaj młodzi mężczyźni mieszkający w miastach (z ang. Young Urban Males ? YUMMY?s). To właśnie ta grupa, dzięki niezależności finansowej i nowym nawykom konsumenckim, odpowiada za dużą część przewidywanego na 2014 rok 8-9% wzrostu rynku towarów luksusowych na świecie (wg raportu HBSC).

A to już wiesz?  Konferencja i wręczenie Lwów PR już w czwartek

Według raportu KPMG odzież luksusowa stanowi 4,4% rynku odzieży w Polsce. W Europie wskaźnik ten wynosi aż 11,2%. Oznacza to, że polska branża modowa charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostowym. FashionPhilosophy Fashion Week Poland przyczynia się do utrzymania pozytywnych trendów, kształtując zarówno świadomość polskich odbiorców mody, jak i projektantów. Twórcy kolekcji oraz marek biorący udział w FashionPhilosophy Fashion Week Poland mają możliwość nie tylko prezentacji własnego talentu, ale także wzięcia udziału w szkoleniach z zakresu budowania pozycji na rynku (strefa Let Them Know) oraz nawiązywania kontaktów z tysiącami buyerów i przedstawicieli świata biznesu, którzy cyklicznie odwiedzają Polski Tydzień Mody.

 

Mecenasem FashionPhilosophy Fashion Week Poland jest Samsung Crystal Blue.

Zdjęcia FashionPhilosophy Fashion Week Poland do pobrania: http://bit.ly/FashionWeekPoland_photos

Partner Strategiczny: Miasto Łódź

Organizator: Moda Forte

Partner: Expo ? Łódź

Mecenas: Samsung

Patroni Medialni: ELLE, K MAG, MaleMen, Harvard Business Review Polska, EGO Inspiracje, Radio Eska, Fashion One, VU Mag, Plejada, ONET

Oficjalny Przewoźnik: LOT

Sponsorzy: Carlo Rossi, Colgate MaxWhite One

 

FashionPhilosophy Fashion Week Poland to największe międzynarodowe wydarzenie modowe w Polsce, organizowane dwa razy w roku w Łodzi i prezentujące premierowe kolekcje przygotowane przez najzdolniejszych polskich projektantów oraz zagraniczne domy mody.

FashionPhilosophy Fashion Week Poland wyznacza świeże trendy w rozwoju polskiej branży modowej. 10. edycja Polskiego Tygodnia Mody kreuje unikatową przestrzeń owocnych spotkań polskich projektantów z zainteresowanymi rynkiem mody przedstawicielami świata biznesu. Szeroko otwiera przed designerami drzwi do budowania profesjonalnych marek, a przedsiębiorcom ukazuje atrakcyjne biznesowo oblicze świata mody.

FashionPhilosophy Fashion Week Poland, patronując najbardziej utalentowanym polskim projektantom, wspiera również ideę Łódzkich Przemysłów Kreatywnych, które umacniają Miasto Łódź jako Polską Stolicę Mody.

FashionPhilosophy Fashion Week Poland

www: fashionweek.pl

A to już wiesz?  Olga Churilova i Alexandra Pronyutkina zaprezentują swoją kolekcję podczas 10. edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland

Facebook:https://www.facebook.com/FashionPhilosophyFashionWeekPoland

Instagram: @fashionweekpl

Twitter: www.twitter.com/fashionweekpl         

Pinterest: www.pinterest.com/fashionweekpl

Google+: https://plus.google.com/+FashionweekPl

Źródło FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy